Nordisk renaultträff i sverige -07
Moderator: Forumpolisen
Bra Viktoria att du kollat upp priserna.
Jag undrar om någon vet vad kostnader för träffen har legat på ungefär tidigare år? Ger ju isf en fingervisning om vad vi behöver dra in detta år och vilka sidoaktiviteter vi har råd att arrangera? Hyra en motorbana är ju en häftig grej, men väldigt dyrt jmf med tex museibesök
Jag undrar om någon vet vad kostnader för träffen har legat på ungefär tidigare år? Ger ju isf en fingervisning om vad vi behöver dra in detta år och vilka sidoaktiviteter vi har råd att arrangera? Hyra en motorbana är ju en häftig grej, men väldigt dyrt jmf med tex museibesök
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Det är kanonbra att du kan ställa upp Dennis. Jag ska ringa Stefan och cheka läget med honom så får vi se vad han säger...Dennis wrote:Jag ställer också upp med div. fixande på distans och någon/några på plats planering och "reknings" möten(har ju 20mil enkel till Linköping).Givetvis så ställer jag upp även träffdagen.
Kanske kunde vi träffas hemma hos Matias eller Stefan, ni vet han som arrangerar den alltid lika omtyckta träffen på Locknevi Och Ha en Brainstorm
Det finns ju en del "administrativt" som ni som bor lite längre ifrån skulle kunna hjälpa till med:
* Ragga sponsorer
* Någon som är duktig på att skriva? Det behövs ju inbjudningar i pappersform samt dator
* Översättningar till franska/tyska/engelska
Etc
Citera gärna och fyll på med mer här...
* Ragga sponsorer
* Någon som är duktig på att skriva? Det behövs ju inbjudningar i pappersform samt dator
Etc
Citera gärna och fyll på med mer här...
Sponsorer skjuter ju inte till pengar för att vara snälla. Dom förväntar sig ju något i gengäld. Viss exponering och reklam tex. Vad har klubben att erbjuda mot att dom skjuter till pengar eller tex annat som behövs för träffen? Därför borde det finnas något slags sponsoravtal som ev. jägare kan ta hjälp av när dom ger sig ut på jakt. Money for nothing lär vi inte få.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
*blänkare i info till deltagarna.kmfdm wrote:Sponsorer skjuter ju inte till pengar för att vara snälla. Dom förväntar sig ju något i gengäld. Viss exponering och reklam tex. Vad har klubben att erbjuda mot att dom skjuter till pengar eller tex annat som behövs för träffen? Därför borde det finnas något slags sponsoravtal som ev. jägare kan ta hjälp av när dom ger sig ut på jakt. Money for nothing lär vi inte få.
*Banner på träffen
Hursom så går sådant att lösa man för höra vad de vill ha för att ställa upp...
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Jag fyller på
Det finns ju en del "administrativt" som ni som bor lite längre ifrån skulle kunna hjälpa till med:
* Ragga sponsorer
* Ta imot anmälningar.
* Fixa lekar (om man skall ha sådana)
* Fixa tipsrunda (om man skall ha en sådan)
Etc
Mathias: Ser ut som om ni kan få ihop ett gäng därnere... ragga ihop lite folk så får vi höras... Skall försöka ringa dig i veckan så kan vi diskutera
* Ragga sponsorer
* Ta imot anmälningar.
* Fixa lekar (om man skall ha sådana)
* Fixa tipsrunda (om man skall ha en sådan)
Etc
Mathias: Ser ut som om ni kan få ihop ett gäng därnere... ragga ihop lite folk så får vi höras... Skall försöka ringa dig i veckan så kan vi diskutera
Nej ingen bana behövs.
Tidigare har vissa kommit på fredagen men de flesta på lördagen och varit kvar till söndag lunch.
Tidigare har det varit tittat på bilar och ljugit på alla dagar + att det varit tipsrunda samt lekar samt mat.
Hur man vill lösa det nu återstår att se men käka god mat på lördagskvällen är nog uppskattat.
Hur många? jadu 100 personer kanske... någon kanske vet en mer exakt siffra?
Tidigare har vissa kommit på fredagen men de flesta på lördagen och varit kvar till söndag lunch.
Tidigare har det varit tittat på bilar och ljugit på alla dagar + att det varit tipsrunda samt lekar samt mat.
Hur man vill lösa det nu återstår att se men käka god mat på lördagskvällen är nog uppskattat.
Hur många? jadu 100 personer kanske... någon kanske vet en mer exakt siffra?
Jag kan fixa kluriga frågor till en tipsrunda.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Är det inte lämpligt att många (särskilt de som på forumet
engagerat sig i Nordiska-frågan) kommer upp till årsmötet (när det nu blir) för att alla vi ska kunna diskutera samlade på plats. Då finns ju dessutom styrelsen tillgänglig som bollplank och med erfarenhet. Dessutom är det ju ett bra tillfälle att träffas å knyta kontakt.
engagerat sig i Nordiska-frågan) kommer upp till årsmötet (när det nu blir) för att alla vi ska kunna diskutera samlade på plats. Då finns ju dessutom styrelsen tillgänglig som bollplank och med erfarenhet. Dessutom är det ju ett bra tillfälle att träffas å knyta kontakt.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Jo självklart att sponsorer vill ha något tillbaka, men som Mange säger så är det ju ganska lätt att lösa. Reklam kan de ju alltid ha på plats. Det finns ju gott om idéer här på forumet så det går säkert att komma fram till bra lösningar.kmfdm wrote:Sponsorer skjuter ju inte till pengar för att vara snälla. Dom förväntar sig ju något i gengäld. Viss exponering och reklam tex. Vad har klubben att erbjuda mot att dom skjuter till pengar eller tex annat som behövs för träffen? Därför borde det finnas något slags sponsoravtal som ev. jägare kan ta hjälp av när dom ger sig ut på jakt. Money for nothing lär vi inte få.
Som du skrev också att de som är intresserade av att bistå med hjälp i samband med träffen, att de besöker årsmötet och att vi tar upp ämnet till diskussion där är ju ett ypperligt förslag.
Jo, jag hoppas på Vickan här och på Christer. Har pratat med Stefan, men av förståeliga skäl avböjde han. Det är ju massor med timmar han lägger på Lockneviträffen redan, samt att han har lite långt iväg till Linköping eller Motala. Han kunde dock tänka sig att vara lite behjälplig med mindre saker under själva träffdagen.mange wrote: Mathias: Ser ut som om ni kan få ihop ett gäng därnere... ragga ihop lite folk så får vi höras... Skall försöka ringa dig i veckan så kan vi diskutera
Hör gärna av dig. Jag ska ringa Mats D. med...
Håller på att fördjupa mig i skatteregler för ideella föreningar Intressant. Skall nysta lite i det med sponsring å försöka ta reda på vad som gäller.
Nåt annat som händer ute i stugorna?
Nåt annat som händer ute i stugorna?
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
-
Har kontaktat Linköpings Turistbyrå, ang. någonstans att husera...
En mkt trevlig tjej där gav några olika förslag på boende med mat.
Ett alternativ är att boka ett av stadens större hotell, t ex Scandic Frimurarehotellet
Adress: S:t Larsgatan 14, 581 15 LINKÖPING
Telefon: 013-495 30 00 Fax: 013-495 30 11
E-post: frimis@scandic-hotels.com <mailto:frimis@scandic-hotels.com>
Maxantal: 180 personer
Ett annat alternativ är att bo på en större konferensanläggning en bit utanför Linköping, t ex; Klefstad Gård
Adress: Örtomta, 590 62 LINGHEM
Telefon: 013-750 05 Fax: 013-750 03
E-post: klefstad.gard@e.lrf.se <mailto:klefstad.gard@e.lrf.se>
Maxantal: 150 personer
Stiftsgården Vårdnäs
Adress: Brokind, 590 41 RIMFORSA
Telefon: 013-36 85 00 Fax: 013-36 85 99
E-post: info@vardnas.com <mailto:info@vardnas.com>
Själv har jag ju tyvärr ingen koll på Lkpg, men Mathias, Christer, Vickan eller någon kanske kan uttala sig?
Ex på saker man skulle kunna göra kunde vara (om möjligt) försöka få tag i någon på Renault som kan berätta om nya organisationen, vad som händer & kommer hända mm. Tycker jag vore högintressant iaf!
Guidat besök på Saab (har flygplan osv i Lkpg), som i år fyller 70 år vore tycker jag också intressant!
I övrigt som "traditionellt Nordiska-upplägg" med tipsrunda, landskamp osv.
Banåka kan ju vara kul, men personligen tycker jag det är bättre att ta detta en separat träff. Tycker det blir för nischat för att passa mer allmänna och breda Nordiska-träffen.
En mkt trevlig tjej där gav några olika förslag på boende med mat.
Ett alternativ är att boka ett av stadens större hotell, t ex Scandic Frimurarehotellet
Adress: S:t Larsgatan 14, 581 15 LINKÖPING
Telefon: 013-495 30 00 Fax: 013-495 30 11
E-post: frimis@scandic-hotels.com <mailto:frimis@scandic-hotels.com>
Maxantal: 180 personer
Ett annat alternativ är att bo på en större konferensanläggning en bit utanför Linköping, t ex; Klefstad Gård
Adress: Örtomta, 590 62 LINGHEM
Telefon: 013-750 05 Fax: 013-750 03
E-post: klefstad.gard@e.lrf.se <mailto:klefstad.gard@e.lrf.se>
Maxantal: 150 personer
Stiftsgården Vårdnäs
Adress: Brokind, 590 41 RIMFORSA
Telefon: 013-36 85 00 Fax: 013-36 85 99
E-post: info@vardnas.com <mailto:info@vardnas.com>
Själv har jag ju tyvärr ingen koll på Lkpg, men Mathias, Christer, Vickan eller någon kanske kan uttala sig?
Ex på saker man skulle kunna göra kunde vara (om möjligt) försöka få tag i någon på Renault som kan berätta om nya organisationen, vad som händer & kommer hända mm. Tycker jag vore högintressant iaf!
Guidat besök på Saab (har flygplan osv i Lkpg), som i år fyller 70 år vore tycker jag också intressant!
I övrigt som "traditionellt Nordiska-upplägg" med tipsrunda, landskamp osv.
Banåka kan ju vara kul, men personligen tycker jag det är bättre att ta detta en separat träff. Tycker det blir för nischat för att passa mer allmänna och breda Nordiska-träffen.