Nordisk renaultträff i sverige -07

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

t80196 wrote:Problemet eller möjligheten för den som vill tolka det så, är att alla har fina förslag på hur man skulle kunna göra och var, lokaliteter, osv, men ingen ställer sig upp och säger OK:

Jag tar ansvaret för att arrangera denna träff, jag behöver 5 st till som delar detta ansvar och genomför träffen.

Det är inte ClubRenault Sveriges styrelse ansvar att arrangera träffen, och den som kommer till årsmötet och häver ur sig ovett över styrelsen, har inte fattat grejen med klubbarbetet.

Gnälla kan alla göra, det är skitenkelt, men att ta initiativ och fixa saker det kräver lite engagemang.

Alla ni som gnäller och vill att andra skall fixa, ställ upp och fixa själva, det blir inget gjort annars!!!
Nej det har vi märkt :wink: :wink: :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Jag skulle ställa mig upp, om jag visste hur man "fixar" allt. Har aldrig hållit på med sådant och därför vill jag ej ta huvud ansvaret. Men som sagt jag hjälper gärna till.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

chh wrote:Jag skulle ställa mig upp, om jag visste hur man "fixar" allt. Har aldrig hållit på med sådant och därför vill jag ej ta huvud ansvaret. Men som sagt jag hjälper gärna till.
Det verkar ju finnas en hel del av oss som kan tänka sig att hjälpa till, och Motala är ju ett bra ställe geografiskt sett. Lika långt från STHLM, GBG och från Smålandstrakten. Just ja...det finns en massa Sverige kvar ovanför STHLM åxxå :oops: Det glömde jag :oops:
Man kan väl göra rätt mycket på avstånd åxxå, bara man delar på arbetsuppgifterna?

Innan någon kan ställa sig upp och ta ansvaret och skaffa en massa med-fixare är det ju ett antal frågor som måste bli besvarade. När skall träffen ev. vara? Finns det resurser, dvs pengar, till att anordna träffen - eller är det där vi får börja? Jaga pengar och sponsorer? Kan ju vara bra att veta...hur mkt $$$ behövs för att fixa det?!? Och om det inte finns pengar - HUR får vi ihop en kassa som håller?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

När= upp till arrangörena
Pengar= efterssom det inte är en ren klubbträff så blir det svårt för klubben att skjuta till en massa pengar (vi kan ju inte betala för de andra klubbarna. men kanske kan klubben subventionera träffpriset för klubbmedlemmar)
Jaga sponsorer= får väl alla göra som vill hjälpa till 8)
Hur dyrt det blir beror ju på var vi skall vara och om de skall ha betalt för något annat än maten och husrummet (sist i mariefred var de giriga och ville ha hyra för marken vi stod på).

Allt detta är sådant som löser sig med tiden... det vi behöver ni är som jag sagt tidigare..... några ansvariga på platsen 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
vickan
Posts: 77
Joined: 30 Dec 2005, 08:50
Location: Skänninge,Östergötland

Post by vickan »

jaghar kollat lite på vad det skulle kosta att hyra mantorp park.
grundpriset med bana,depå,toaletter ligger på 52 000:-/dag. tyvärr finns det inte så många datum ledig utan det är sön den 3 jun eller sön den 19 aug som finns tillgängliga.
den 3 juni kunde vi få komma in på området på lördagen från kl 18.
Frågan är ju var vi ska få pengarna ifrån???
Det finns ju campingmöjligheter i området men det är ju tält som gäller(tror jag iaf)
sen är det ju mat mm som ska fixas+städning efteråt..
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
User avatar
vickan
Posts: 77
Joined: 30 Dec 2005, 08:50
Location: Skänninge,Östergötland

Post by vickan »

passade även på att kolla på Sviestad.
Där kostar en heldag(9-16) 22 000:- inkl bana,toa,dusch,saneringsmaterial
Finns gräsyta att campa på.även där tält,husvagn som gäller.
där har man oxå möjlighet att komma in tidigare dagen innan men bantiderna är som sagt 9-16..där passade juli bäst men fick inga datum då den person som hade bokningarna var på sem till 5 feb..
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

bra vikan.
de är väl så man får börja... d.v.s. ta in prisuppgifter.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

chh wrote:Jag skulle ställa mig upp, om jag visste hur man "fixar" allt. Har aldrig hållit på med sådant och därför vill jag ej ta huvud ansvaret. Men som sagt jag hjälper gärna till.
I realiteten så handlar det om delat ansvar. så då har vi tre intressenter på orten?
Mathias
Vickan
Chh

Ni som är intesserade och bor i området kan ju citera denna tråd och fortsätta listan :D

Sen kommer ju självklart alla de andra som kan hjälpa till på distans 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

t80196 wrote:Problemet eller möjligheten för den som vill tolka det så, är att alla har fina förslag på hur man skulle kunna göra och var, lokaliteter, osv, men ingen ställer sig upp och säger OK:

Jag tar ansvaret för att arrangera denna träff, jag behöver 5 st till som delar detta ansvar och genomför träffen.

Det är inte ClubRenault Sveriges styrelse ansvar att arrangera träffen, och den som kommer till årsmötet och häver ur sig ovett över styrelsen, har inte fattat grejen med klubbarbetet.

Gnälla kan alla göra, det är skitenkelt, men att ta initiativ och fixa saker det kräver lite engagemang.

Alla ni som gnäller och vill att andra skall fixa, ställ upp och fixa själva, det blir inget gjort annars!!!
Håller med... det är tråkigt att alltid få sk*t för det man gör/inte gör eller har gjort. Sen tycker nog alla i styrelsen att tempot på oss gick ner lite iår men ändå lägger vi ner en hel del tid på att hålla allt flytande.



Så nu tar vi nya tag för att försöka få ihop en nordisk renaultträff gemensamt.
Och det som krävs i startskedet är fortfarande en gäng som vill ta på sig ansvaret att driva arbetet. men den kanske är pågång nu :?:
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag ställer också upp med div. fixande på distans och någon/några på plats planering och "reknings" möten(har ju 20mil enkel till Linköping).Givetvis så ställer jag upp även träffdagen.
Kanske kunde vi träffas hemma hos Matias eller Stefan, ni vet han som arrangerar den alltid lika omtyckta träffen på Locknevi :wink: Och Ha en Brainstorm :D
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Fler distansarbetare anmäler sig! Vad har vi för mandat att jaga sponsorer till träffen? Fixar man en sponsor som är villig att öppna plånboken (mot att få synas på träffen som partner tex?) hur skall det skötas med betalningen? Pengarna måste ju öronmärkas till träffen. Skickar man bara in på CRS pluskonto så är det väl lätt att det bara försvinner i mängden?
Kolla gärna upp det, ni som sitter i styrelsen hur man skall gå tillväga, så skall det nog börja hända lite saker här å var :lol:

Går det inte att författa ett litet sponsor-avtal som man kan ha med sig när man jagar??? Hur har ni gjort tidigare år? Har ni kontaktat några andra företag än Volvo? Dela med er av erfarenheterna. Vi är ju ganska många medlemmar som kan hjälpas åt att göra nån liten insats..istället för att bara gnälla :wink:

Man kanske kan börja med att kolla med sin egen arbetsplats. Jobbar man inom nån bransch som kan bidra med nåt till träffen? Tryckeri - kanske kan sponsra tryck av utskick eller annat? Eller ge bra rabatt? Bara en tanke, att kolla runt i sin egen lilla värld lite åxxå.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Vad kan jag hjälpa till med som bor en bra bit ifrån Motala?
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Johan wrote:Vad kan jag hjälpa till med som bor en bra bit ifrån Motala?
Jag undrar desamma?
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

t80196 wrote:Problemet eller möjligheten för den som vill tolka det så, är att alla har fina förslag på hur man skulle kunna göra och var, lokaliteter, osv, men ingen ställer sig upp och säger OK:

Jag tar ansvaret för att arrangera denna träff, jag behöver 5 st till som delar detta ansvar och genomför träffen.

Det är inte ClubRenault Sveriges styrelse ansvar att arrangera träffen, och den som kommer till årsmötet och häver ur sig ovett över styrelsen, har inte fattat grejen med klubbarbetet.

Gnälla kan alla göra, det är skitenkelt, men att ta initiativ och fixa saker det kräver lite engagemang.

Alla ni som gnäller och vill att andra skall fixa, ställ upp och fixa själva, det blir inget gjort annars!!!
Jag tycker INTE att det finns någon anledning att ge ovett till styrelsen och skulle aldrig göra det heller. Man kan ju inte förutsetta att ni ska ställa upp och arrangera träffen. Det är ju dessutom så att ni har ställt upp och arrangerat just Nordiska träffen i många år tidigare, samt även andra träffar. Plus allt jobb i andra avseenden, inte minst med klubbtidningen.

Att arrangera träffar är något som man ska hjälpas åt med i klubben och jag har som sagt erbjudit mig att ta ansvar om det blir ett evenemang i mina hemtrakter, men jag vill dela det med en eller ett par andra personer i så fall. Jag har ju ingen praktisk erfarenhet av att arrangera ett dylikt evenemang och då blir det svårt att klara allt själv.
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

mange wrote:När= upp till arrangörena
Pengar= efterssom det inte är en ren klubbträff så blir det svårt för klubben att skjuta till en massa pengar (vi kan ju inte betala för de andra klubbarna. men kanske kan klubben subventionera träffpriset för klubbmedlemmar)
Jaga sponsorer= får väl alla göra som vill hjälpa till 8)
Hur dyrt det blir beror ju på var vi skall vara och om de skall ha betalt för något annat än maten och husrummet (sist i mariefred var de giriga och ville ha hyra för marken vi stod på).

Allt detta är sådant som löser sig med tiden... det vi behöver ni är som jag sagt tidigare..... några ansvariga på platsen 8)
Tidsmässigt är det för min del bra i juli, kanske samma helg som tidigare, dvs mitten av juli är bra med tanke på att många "förutsätter" det sedan förut??

Beträffande att jaga sponsring så kanske det vore en bra idé att en person tar huvudansvaret för just den delen :?: Sedan kan ju alla som har någon idé på tänkbar sponsor eller t.o.m. lyckats få sponsring till träffen, höra av sig till given person...och kanske starta en speciell tråd för det här :?: Så är det lite lättare att ha koll och struktur på det hela...
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Post Reply