R5 GTE -1988- Tony
Moderator: Forumpolisen
lite bilder
ca 1,5timme senare
såhär ser däcken ut efter LÅÅÅÅÅNG bromsning på grusad asfalt
Skillnad på R5 och R19 bärarm infästningspunkterna är lika så där är inte bara bredden på bilen som ändras utan även castervinkeln (19 överst)
ca 1,5timme senare
såhär ser däcken ut efter LÅÅÅÅÅNG bromsning på grusad asfalt
Skillnad på R5 och R19 bärarm infästningspunkterna är lika så där är inte bara bredden på bilen som ändras utan även castervinkeln (19 överst)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
I morgon skall jag besluta vad som händer mina 3st gte, om någon lagas, Lr dom får sällskap av en fjärde vilket det lutar åt,då blir det järnskrot av 3st GTE..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Här har du ett snyggt skal att sätta på något av objekten i din R5 GTE-samling.Tony wrote:I morgon skall jag besluta vad som händer mina 3st gte, om någon lagas, Lr dom får sällskap av en fjärde vilket det lutar åt,då blir det järnskrot av 3st GTE..
http://www.blocket.se/vi/12589517.htm?ca=15_s
ÄR stereopaketet kvar i bilen som satt där när jag såg den förra sommaren så behöver du knappast skämmas för ljudet heller
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Jag har sett den bilen, den är inte så snygg som bilden vill att den ska vara...kmfdm wrote: Här har du ett snyggt skal att sätta på något av objekten i din R5 GTE-samling.
http://www.blocket.se/vi/12589517.htm?ca=15_s
ÄR stereopaketet kvar i bilen som satt där när jag såg den förra sommaren så behöver du knappast skämmas för ljudet heller
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
hur menar du då ??????..såg den på elmia..jag gillar inte fronten och att knappen och listen på bakluckan är borttagna,sedan verkar det vara en del jobb att få den att rulla igen..Joakim16v wrote:Jag har sett den bilen, den är inte så snygg som bilden vill att den ska vara...kmfdm wrote: Här har du ett snyggt skal att sätta på något av objekten i din R5 GTE-samling.
http://www.blocket.se/vi/12589517.htm?ca=15_s
ÄR stereopaketet kvar i bilen som satt där när jag såg den förra sommaren så behöver du knappast skämmas för ljudet heller
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Knapp å list på bakluckan borttagna, å fel front - då är det inget bra projekt att bygga vidare på. Med så många R5 GTE borde du ha gott om delar som skulle få en snygg bil att rulla. Kanske lättare att göra nåt åt dom du redan har? Bilen var inte besiktad när jag kollade på den förra sommaren, och det återstod en del för att få den att rulla. Men är alla grejorna kvar som fanns i bilen då är 25 000 en skitsumma.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Slutsteg och basar skall vara sålda annars komplett. bilen är ändå värd sjukt mycket mer än 25000 även utan basarna och slutsteg... tex kjolpaketet olackat ca 17000,bromsarna ca 11500.. däck och fälgar ca 15000 kr. coilovers 5000kr,..sportstolar, ratt ,sparco bälten mm kanske 6000krkmfdm wrote:Knapp å list på bakluckan borttagna, å fel front - då är det inget bra projekt att bygga vidare på. Med så många R5 GTE borde du ha gott om delar som skulle få en snygg bil att rulla. Kanske lättare att göra nåt åt dom du redan har? Bilen var inte besiktad när jag kollade på den förra sommaren, och det återstod en del för att få den att rulla. Men är alla grejorna kvar som fanns i bilen då är 25 000 en skitsumma.
sedan lacken 15000-20000 kostar det väl att lacka
dvd spelaren och högtalarna i dörrarna sitter kvar ,det sitter ju 2 högtalare i varje dörr.. om batterierna sitter kvar är det 2st a 2500kr..
Last edited by Tony on 22 Nov 2007, 08:45, edited 2 times in total.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Vad väntar du på? Slå till, du får ju mycket gratisTony wrote:Slutsteg och basar skall vara sålda annars komplett. bilen är ändå värd sjukt mycket mer än 25000 även utan basarna och slutsteg... tex kjolpaketet olackat ca 17000,bromsarna ca 11500.. däck och fälgar ca 10-12000 kr. coilovers 5000kr,..sportstolar, ratt ,sparco bälten mm kanske 6000krkmfdm wrote:Knapp å list på bakluckan borttagna, å fel front - då är det inget bra projekt att bygga vidare på. Med så många R5 GTE borde du ha gott om delar som skulle få en snygg bil att rulla. Kanske lättare att göra nåt åt dom du redan har? Bilen var inte besiktad när jag kollade på den förra sommaren, och det återstod en del för att få den att rulla. Men är alla grejorna kvar som fanns i bilen då är 25 000 en skitsumma.
sedan lacken 15000-20000 kostar det väl att lacka
dvd spelaren och högtalarna i dörrarna sitter kvar ,det sitter ju 2 högtalare i varje dörr..
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
för sent redan såld...kmfdm wrote:Vad väntar du på? Slå till, du får ju mycket gratisTony wrote:Slutsteg och basar skall vara sålda annars komplett. bilen är ändå värd sjukt mycket mer än 25000 även utan basarna och slutsteg... tex kjolpaketet olackat ca 17000,bromsarna ca 11500.. däck och fälgar ca 10-12000 kr. coilovers 5000kr,..sportstolar, ratt ,sparco bälten mm kanske 6000krkmfdm wrote:Knapp å list på bakluckan borttagna, å fel front - då är det inget bra projekt att bygga vidare på. Med så många R5 GTE borde du ha gott om delar som skulle få en snygg bil att rulla. Kanske lättare att göra nåt åt dom du redan har? Bilen var inte besiktad när jag kollade på den förra sommaren, och det återstod en del för att få den att rulla. Men är alla grejorna kvar som fanns i bilen då är 25 000 en skitsumma.
sedan lacken 15000-20000 kostar det väl att lacka
dvd spelaren och högtalarna i dörrarna sitter kvar ,det sitter ju 2 högtalare i varje dörr..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Vågar man hoppas på en "frankensteins r5:a"?
Hur verkar a-stolpen och rutbågen på den som är smälld?
Man kanske bör ha vissa betänkligheter med tanke på krocksäkerheten om man nu skarvar ihop delar från två olika bilar. Men med tanke på hur "krockosäker" r5:an är original så kanske man bara kan förbättra konstruktionen.
Varför inte passa på att bygga fullbur?
mvh Johannes
Hur verkar a-stolpen och rutbågen på den som är smälld?
Man kanske bör ha vissa betänkligheter med tanke på krocksäkerheten om man nu skarvar ihop delar från två olika bilar. Men med tanke på hur "krockosäker" r5:an är original så kanske man bara kan förbättra konstruktionen.
Varför inte passa på att bygga fullbur?
mvh Johannes
Och den är såld till MIGTony wrote:för sent redan såld...kmfdm wrote:Vad väntar du på? Slå till, du får ju mycket gratisTony wrote: Slutsteg och basar skall vara sålda annars komplett. bilen är ändå värd sjukt mycket mer än 25000 även utan basarna och slutsteg... tex kjolpaketet olackat ca 17000,bromsarna ca 11500.. däck och fälgar ca 10-12000 kr. coilovers 5000kr,..sportstolar, ratt ,sparco bälten mm kanske 6000kr
sedan lacken 15000-20000 kostar det väl att lacka
dvd spelaren och högtalarna i dörrarna sitter kvar ,det sitter ju 2 högtalare i varje dörr..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jag har inte kollat på den röde ännu,hållt på med min svarta,men sedan kom det ett så bra pris på en färdig bil så kunde jag inte låta bli att handla,därför blir det inget av någon av mina 3 tidigare femmor..Mr. Pink wrote:Vågar man hoppas på en "frankensteins r5:a"?
Hur verkar a-stolpen och rutbågen på den som är smälld?
Man kanske bör ha vissa betänkligheter med tanke på krocksäkerheten om man nu skarvar ihop delar från två olika bilar. Men med tanke på hur "krockosäker" r5:an är original så kanske man bara kan förbättra konstruktionen.
Varför inte passa på att bygga fullbur?
mvh Johannes
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tack åker till Götet idag och hämtar "liket" ....ett bra utgångsobjekt, Får väl ta det liiiiite lungnare med denna..fuzzion wrote:Grattis Tony
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen