Nordisk renaultträff i sverige -07

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
R12-Kent
Posts: 224
Joined: 11 Nov 2005, 17:50
Location: Kristinehamn

Post by R12-Kent »

I stället för att kasta sk*t på styrelsen så skulle vi övriga försöka att enas om en ort att arangera träffen på. När vi har bestämt vilken ort det blir så får vi arbeta utifrån ortens möjligheter när det gäller olika evenemang, boende och dyl. För det känns lite som om tiden är på väg att rinna i från oss.
Kent Strandberg i Kristinehamn.
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Jag röstar för Lnkp-Norköpings området, finns många billiga hotel + campingar etc.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

R12-Kent wrote:I stället för att kasta sk*t på styrelsen så skulle vi övriga försöka att enas om en ort att arangera träffen på. När vi har bestämt vilken ort det blir så får vi arbeta utifrån ortens möjligheter när det gäller olika evenemang, boende och dyl. För det känns lite som om tiden är på väg att rinna i från oss.
Handlar väl inte om att kasta sk*t, mera en undran om varför det varit så tyst. Har tjatat på stackars Mange om att styrelsen borde använda Renommé som informationskanal till oss medlemmar.
Timglaset vändes väl för länge sedan, och redan då borde väl medlemmarna ha fått indikation om vad som var på G. Finns nog många som är beredda att hjälpa till, men kanske inte fått respons för det. Såg inlägg från Viktoria bla.

Så, varför inte - vi som är beredda att hjälpa till - borde vi inte upprätta en lista där vi skriver tex namn-ort-mailadress och vad vi kan bidra med i form av hjälp? Starta en ny tråd om detta? Dum ide?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
R12-Kent
Posts: 224
Joined: 11 Nov 2005, 17:50
Location: Kristinehamn

Post by R12-Kent »

Ska vi ta Linköping? För det verkar som om det finns flest Renault entusiaster i det området som kan tänka sej att ställa upp och hjälpa till.
Eller ska vi ha nån form av röstning?
Jag håller med föregåående talare om den totala tystnaden.
Kent Strandberg i Kristinehamn.
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Tycker att Linköping låter bra. Ligger centralt och så finns också Sveistad banan för lite svänga!
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Jag säger som tidigare det vi behöver är någon några som vill driva annornadet av träffen. Jag tvivlar inte på att det finns folk som vill hjälpa till (typ som jag själv) men någon/ några måste hålla i det hela.
Tror jag skrivit det tidigare men anledningen till att inget skrivits om det hela i renommé är att sedan beslutet kom så har ingen renommé kommit ut. men det kommer stå i den som förhoppningsvis kommer ut inom 2 veckor.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Jag säger som tidigare det vi behöver är någon några som vill driva annornadet av träffen. Jag tvivlar inte på att det finns folk som vill hjälpa till (typ som jag själv) men någon/ några måste hålla i det hela.
Tror jag skrivit det tidigare men anledningen till att inget skrivits om det hela i renommé är att sedan beslutet kom så har ingen renommé kommit ut. men det kommer stå i den som förhoppningsvis kommer ut inom 2 veckor.
:) Förvisso har inte nr 4-2006 kommit ut än, men i samband med start av denna tråden i juni 2006 kanske det borde ha funnits med x-akt samma upprop i Renommé. Dé va dé jag menade - alla medlemmar kanske inte använder sig av forum å internet...Man kanske har gått miste om lite tid att samla krafter å resurser. Men så finns ju hemsidan, där går det ju åxxå att skriva under "aktuellt" 8)
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Vid start av denna tråd var styrelsen fortfarande intresserad av att annorna träff i mariefred men det hade kommit in önskemål om att byta plats därför startades tråden 8) därimot så håller jag med om att den alternativa platsen även kunde ha annonserats i rennomé :wink:
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Jolle_Pborn wrote:Tycker att Linköping låter bra. Ligger centralt och så finns också Sveistad banan för lite svänga!
Mantorp ligger även den i närheten :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

mange wrote:
Jolle_Pborn wrote:Tycker att Linköping låter bra. Ligger centralt och så finns också Sveistad banan för lite svänga!
Mantorp ligger även den i närheten :D
Länk till Sviestad. http://www.lms.se
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

vickan wrote:Varför inte Motala??Där finns motormuseét,hamnen,varamon mm.Citroen B11 hade sin Europaträff där förra året
Finns både camping och hotell.
Mycket sevärt museum!!!Något att fundera på kanske.
Håller med, har själv besökt motormuseét, mycket trevligt.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Linköping/Motala har ju mycket att bjuda på. Och jag kan tänka mig att göra en insats om jag slipper axla hela ansvaret själv. Att vi är två tex som delar på huvudansvaret och ett gäng som hjälper till med div. praktiska göromål...
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Mathias wrote:Linköping/Motala har ju mycket att bjuda på. Och jag kan tänka mig att göra en insats om jag slipper axla hela ansvaret själv. Att vi är två tex som delar på huvudansvaret och ett gäng som hjälper till med div. praktiska göromål...
låter bra :D nån i området som vill dela ansvar med mathias?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Kanske kan få folk från 15/17-klubben som det skrevs om tidigare? Eller 4CV-klubben? De var ju med sist som samarrangör...
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Problemet eller möjligheten för den som vill tolka det så, är att alla har fina förslag på hur man skulle kunna göra och var, lokaliteter, osv, men ingen ställer sig upp och säger OK:

Jag tar ansvaret för att arrangera denna träff, jag behöver 5 st till som delar detta ansvar och genomför träffen.

Det är inte ClubRenault Sveriges styrelse ansvar att arrangera träffen, och den som kommer till årsmötet och häver ur sig ovett över styrelsen, har inte fattat grejen med klubbarbetet.

Gnälla kan alla göra, det är skitenkelt, men att ta initiativ och fixa saker det kräver lite engagemang.

Alla ni som gnäller och vill att andra skall fixa, ställ upp och fixa själva, det blir inget gjort annars!!!
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Post Reply