Starbright wrote:Har du läst sidorna 1.5-1.7 i instruktionsboken?
Allt om hur systemet fungerar står där.
Visar det sig att systemet inte fungerar som det är tänkt, trots att man gjort som det står, så kan givetvis bilen bokas in för en felsökning av systemet.
Jag har provat samma system på hyrbils Clio. Där fungerade det som jag väntade mig att det skulle fungera på min. Jag har dock läst igenom sidorna ytterligare en gång och testat lite till idag.
Som jag förstår det så ska det gå att låsa upp bilen oavsett hur den har blivit låst med undantag från att låsa med kortet.
Jag har nog aldrig använt kortet för att låsa/låsa upp, men jag provade lite till idag för säkerhets skull.
Om jag kommer till låst bil, sätter ner handen händer inget. Trycker jag då på knappen på handtaget så låser den upp.
Om jag låser med knappen (ett eller två tryck, rutan stängs vid två tryck) och väntar ca tio sek händer inget när jag sticker ner handen. Går återigen att låsa upp med knappen på handtaget.
Lämnar olåst bil, när jag är några meter ifrån så låser den med blink och ljudkvittens. Kommer tillbaka och sticker ner handen, inget händer. Låsa upp med knappen på handtaget fungerar.
Robin, det är ju en av de bästa sakerna med handsfree. Det är bara att stänga dörren och lämna bilen. Den absolut bästa är ju dock att starta utan att ta fram kort/nyckel