Problem med att starta
Moderator: Forumpolisen
Problem med att starta
..bilen ibland,
Hej alla förresten,
Jag har ett litet problem med min clio -01 14V, den startar oftast galant låt säga 8 av 10 gånger.
Men ibland så startar den inte alls men startmotorn går runt, även all belysning lyser m.m så kan så gott som utesluta batteriet.
Men den gången den inte vill starta så löser jag det med att läggai ettan te.x och "hoppar" fram med nyckeln en gång, och då startar den jämt efteråt, v
Vad kan detta bero på?
Tycker det verkar vara väldigt svårt, hoppar tändningen i något slags läge när jag hoppar fram med bilen eftersom den alltid startar om jag gör så?
Känns lite lönlöst att lämna in den på felsökning för 350:- / timmen.
Så alla tips mottages gärna..
MVH
Hej alla förresten,
Jag har ett litet problem med min clio -01 14V, den startar oftast galant låt säga 8 av 10 gånger.
Men ibland så startar den inte alls men startmotorn går runt, även all belysning lyser m.m så kan så gott som utesluta batteriet.
Men den gången den inte vill starta så löser jag det med att läggai ettan te.x och "hoppar" fram med nyckeln en gång, och då startar den jämt efteråt, v
Vad kan detta bero på?
Tycker det verkar vara väldigt svårt, hoppar tändningen i något slags läge när jag hoppar fram med bilen eftersom den alltid startar om jag gör så?
Känns lite lönlöst att lämna in den på felsökning för 350:- / timmen.
Så alla tips mottages gärna..
MVH
Patrik Gissleholm
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Problem med att starta
Glapp svänghjulsgivare.
8/10 ggr så beror problem med att starta bilen på just svänghjulsgivaren.
Prova ta loss den, gör ren den och kontrollera kontaktstiften.
blir det bra ett tag men felet återkommer, byt givare , hellst till den nya modellen som är blåfärgad, vilket även involverar byte av själva kontaktstycket också.
8/10 ggr så beror problem med att starta bilen på just svänghjulsgivaren.
Prova ta loss den, gör ren den och kontrollera kontaktstiften.
blir det bra ett tag men felet återkommer, byt givare , hellst till den nya modellen som är blåfärgad, vilket även involverar byte av själva kontaktstycket också.
Johnny Söderström