Huv-vajer Laguna 01
Moderator: Forumpolisen
Huv-vajer Laguna 01
Jag har ett litet problem på min 01:a Laguna. Det är så att vippan åt huvöppningen har lossnat från sitt fäste. Hur sitter dessa vippor fast i karossen? Vajern sitter dock kvar i vippan, så det går att öppna huven.
Någon som vet?????
Någon som vet?????
Re: Huv-vajer Laguna 01
Om inget gått av så ska den bara sitta med en vanlig skruv.Det ska vara en platt pigg som ska sitta i ett fyrkantigt hål och en rund pigg där skruven ska sitta.Har precis lagat den på min bil
På min Laguna tillverkad 97 är de båda huvlåsen fästa med 2 skruv vardera. Tydligen har man ändrat på senare modeller!
// Göte J
// Göte J
ni pratar om olika saker,kan inte blanda ihop äpplen med päron, detta är spaken inne i bilen och dessutom så finns det bara ett lås ute.Göte J wrote:På min Laguna tillverkad 97 är de båda huvlåsen fästa med 2 skruv vardera. Tydligen har man ändrat på senare modeller!
// Göte J
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Ok. Då missföstod jag. Det gällde "spaken" inne i bilen.
Däremot sitter det 2 st lås framme i huven på min 97:a. Jag fick faktiskt underkänt i besiktningen för ett par år sedan när det ena hade hängt sig så det bara läste på ena sidan!
// Göte J
Däremot sitter det 2 st lås framme i huven på min 97:a. Jag fick faktiskt underkänt i besiktningen för ett par år sedan när det ena hade hängt sig så det bara läste på ena sidan!
// Göte J
de e som ett stålclips som håller vajern, går det att sätta dit det utan att behöva plocka bort plasten under ratten? om plasten ska bort hur gör man det enklast?laguna01 wrote:Om inget gått av så ska den bara sitta med en vanlig skruv.Det ska vara en platt pigg som ska sitta i ett fyrkantigt hål och en rund pigg där skruven ska sitta.Har precis lagat den på min bil
Åsa Dahlström
den sittier ju precis innanför dörren.,hjälper inte ta bort plasten under ratten.Åsa77 wrote:de e som ett stålclips som håller vajern, går det att sätta dit det utan att behöva plocka bort plasten under ratten? om plasten ska bort hur gör man det enklast?laguna01 wrote:Om inget gått av så ska den bara sitta med en vanlig skruv.Det ska vara en platt pigg som ska sitta i ett fyrkantigt hål och en rund pigg där skruven ska sitta.Har precis lagat den på min bil
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Tony wrote:den sittier ju precis innanför dörren.,hjälper inte ta bort plasten under ratten.Åsa77 wrote:de e som ett stålclips som håller vajern, går det att sätta dit det utan att behöva plocka bort plasten under ratten? om plasten ska bort hur gör man det enklast?laguna01 wrote:Om inget gått av så ska den bara sitta med en vanlig skruv.Det ska vara en platt pigg som ska sitta i ett fyrkantigt hål och en rund pigg där skruven ska sitta.Har precis lagat den på min bil
nu e de fixat
Åsa Dahlström