ABS lampan lyser direkt då jag startar
Moderator: Forumpolisen
ABS lampan lyser direkt då jag startar
Magene 2002
ABS lampan lyser alltid, även direkt då jag startar motorn. Har kollat bakre givarna som verkar ok. Eftersom lampan lyser direkt då jag startar motorn borde det väl inte ha att göra med givarna. Givarna signalerar ju då man rullar så min tanke är då att det borde vara något annat fel. Någon som har ett tips?
ABS lampan lyser alltid, även direkt då jag startar motorn. Har kollat bakre givarna som verkar ok. Eftersom lampan lyser direkt då jag startar motorn borde det väl inte ha att göra med givarna. Givarna signalerar ju då man rullar så min tanke är då att det borde vara något annat fel. Någon som har ett tips?
Anders Pers
Re: ABS lampan lyser direkt då jag startar
Man kan inte bara titta på en elektrisk komponent och se om den är hel eller inte, förutom uppenbara grillade saker, kolla felkoder.!!!!!rigor wrote:Magene 2002
Absolut lampan lyser alltid vid start och skall slockna när bilen börjar rulla.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen