Slamrande ljud i framvagnen Megane -05
Moderator: Forumpolisen
Slamrande ljud i framvagnen Megane -05
Hej Forumet
Megane -05 2.0L
Jag har fått ett slamrande/klonkande ljud från framvagnen (förarsidan)låter som man skulle ha ett löst föremål i hjulet typ,
trode först det var stagen,böt dom men det fortsatte
lämnade in den på verkstad för att byta länkarm med spindelled för jag var säker på att det var spindelleden,killen ringer upp mej o säger att det inte kommer ifrån någon led eller länkarm,utan ifrån hjullagret(jag vet att det började bli lite dåligt)men nu till frågan kan verkligen ett sådant ljud uppkomma från ett hjullager?någon som vet?
Megane -05 2.0L
Jag har fått ett slamrande/klonkande ljud från framvagnen (förarsidan)låter som man skulle ha ett löst föremål i hjulet typ,
lämnade in den på verkstad för att byta länkarm med spindelled för jag var säker på att det var spindelleden,killen ringer upp mej o säger att det inte kommer ifrån någon led eller länkarm,utan ifrån hjullagret(jag vet att det började bli lite dåligt)men nu till frågan kan verkligen ett sådant ljud uppkomma från ett hjullager?någon som vet?
Jack Black
Re: Slamrande ljud i framvagnen Megane -05
Hejsan.jackblack wrote:Hej Forumet
Megane -05 2.0L
Byt hjullager då så har du ett mindre problem att tas med.
För att konstatera att det är ett hjullager som håller på att falla isär så kan du helt enkelt lyfta din bil så att båda framdäcken är fria ifrån markkontakt.
Sedan roterar du det fria hjulet och lyssnar i centrum navet efter missljud.
Om det är hjullagret så välj ett SKF lager för bästa kvalitet. Passa även på att kolla så att damaskerna äro okey när du ändå river ner delarna.
Lycka till.
Mvh:LG
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007
Re: Slamrande ljud i framvagnen Megane -05
En uppdatering :
Det var en fjäder som var av
Men nu rullar kärran igen
Det var en fjäder som var av
Men nu rullar kärran igen
Jack Black