Farthållare Laguna -08

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
xzc2hb

Farthållare Laguna -08

Post by xzc2hb »

Hej

Finns det någon som vet hur man skall gåtillväga för att få orginal farthållare till laguna -08
Pratade med Renault verkstad och generalagenten och fick tillsvar att pga säkerheten eftermonterar renault ej orginal farthållare. Bilen har alla nödvändiga ledningsnät monterade så det behövs bara knappar och en programering av motorstyr? eller har jag fel.
Så finns det någon som har någon lösning på mitt problem, är inte intresserad av någon biltemavariant på farthållare.
Tobias Gustafsson
Tony
Forumpolis

Re: Farthållare Laguna -08

Post by Tony »

xzc2hb wrote:Hej

Finns det någon som vet hur man skall gåtillväga för att få orginal farthållare till laguna -08
Pratade med Renault verkstad och generalagenten och fick tillsvar att pga säkerheten eftermonterar renault ej orginal farthållare. Bilen har alla nödvändiga ledningsnät monterade så det behövs bara knappar och en programering av motorstyr? eller har jag fel.
Så finns det någon som har någon lösning på mitt problem, är inte intresserad av någon biltemavariant på farthållare.
Har 2st Laguna II- 02 privilege en med farthållare och en utan, det jag fått veta är att skiftar jag ratten och knappen till farthållaren så funkar farthållaren i bilen utan farthållare :? borde ju inte funka sämre i en -08 ??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply