Hög bensinförbrukning Twingo -97...
Moderator: Forumpolisen
Hög bensinförbrukning Twingo -97...
Köpte mej en Twingo -97 i julas. Jag har bytt stift, rotor, lock, olja+filter och luftfilter som såg ut att ha suttit på sedan bilen va ny... Bilen drar 1 liter/milen vilket jag tycker är rätt mycke för en så liten bil. Jag kör iof kortare sträckor, men ändå. Bilen är nyligen besiktigad med godkända avgasvärden. Nån som har nån ide´ på att få ner bensinkonsumtionen...!?
Crister Borg
Re: Hög bensinförbrukning Twingo -97...
eftersom du har servat den ordentligt, ut och kör som en biltjuv på motorvägen och sota ur den riktigt ordentligt, och då menar jag ordentligt.elCrillo wrote:Köpte mej en Twingo -97 i julas. Jag har bytt stift, rotor, lock, olja+filter och luftfilter som såg ut att ha suttit på sedan bilen va ny... Bilen drar 1 liter/milen vilket jag tycker är rätt mycke för en så liten bil. Jag kör iof kortare sträckor, men ändå. Bilen är nyligen besiktigad med godkända avgasvärden. Nån som har nån ide´ på att få ner bensinkonsumtionen...!?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Det ska jag prova! Om inte annat så kan det ju bli ganska kul...!
Crister Borg
Ev. vattentempsensor eller lambdasond som krånglar. Men för att kolla krävs diagnosuppkoppling och mäta realtidsdata under varmkörning och jämföra värdena med blandningskorigeringsvärdet.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tyvärr så känns det ju inte som man vill lägga dom pengarna på en "sketen" gammal Twingo. Provar ursotningen, annars får det nog va. Har ett soppafilter liggandes som ska bytas också.
Crister Borg