Installera sterio i clio 92
Moderator: Forumpolisen
Re: Installera sterio i clio 92
Finns det ingen röd kontakt till STEREON ???colt9 wrote:Köpte mig en clio idag men kunde inte hitta några kablar till att montera sterio. finns dock högtalare i den i alla fall bak i bagaget, satt även en anten med dragen kabel. undrar nu om man måste dra helt nya kablar till sterion eller om det ska finnas framdraget original??? vore tacksam för svar
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Har inte hittat någon rödkabel har dock hittat en grön gul kabel. som är skarvad med en socker bit längre ner men kan ej se va den har för färg efter skarvningen :/
Daniel Deichmann
Du ska ha motsvarigheten till den högra kontakten i din bil, sen pluggar man i en sån här som du sedan koplar stereon i.

Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Hade en kompis i skolan som hjälpte mig idag och då hitta vi denna, men var icke säkra på att det var rätt. men då vet jag vad ska ha tag i nu tack så mycket 

Daniel Deichmann
Som sagt röd kontakt INTE kabel, bra att du fick hjälp att hitta den.. 

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st