TPMS aktivera däcktryckssensor i Espace IV Ph II
Moderator: Forumpolisen
TPMS aktivera däcktryckssensor i Espace IV Ph II
Hej jag undrar om det är någon som vet om det är standard med TPMS mottagare i Espace IV Ph II, det verkar inte som om det finns sådana ventiler i min bil, men jag får inte heller felmeddelande så det är inte säkert att det går att aktivera på enkelt sätt mha Renault Clip.
Skulle vilja prova att sätta i dubbla uppsättningar i både vinter och sommarhjulen och tycker att http://www.ez-sensor.com/ verkar intressant eftersom man kan klona och programmera om sensorerna istället för att behöva programmera om bilen varje däckbyte.
Då skulle man kunna ha en master tabell över de fyra positionerna på bilen som man sedan programmerar upp däckens sensorer efter hur man skiftat dom.
mvh Rune
Skulle vilja prova att sätta i dubbla uppsättningar i både vinter och sommarhjulen och tycker att http://www.ez-sensor.com/ verkar intressant eftersom man kan klona och programmera om sensorerna istället för att behöva programmera om bilen varje däckbyte.
Då skulle man kunna ha en master tabell över de fyra positionerna på bilen som man sedan programmerar upp däckens sensorer efter hur man skiftat dom.
mvh Rune
Rune Eriksson
Renault Espace IV Ph II 2008 2.0dCi manuell vxl med CNC DVD Navi
Renault Espace IV Ph II 2008 2.0dCi manuell vxl med CNC DVD Navi
Re: TPMS aktivera däcktryckssensor i Espace IV Ph II
Skall du sätta i Dubbla ventiler i fälgarna Eftersom du vill ha dubbla uppsättningar i både sommar och vinterhjulen??
Förstår inte problemet med programeringen heller, min Lag II har övervakning i sommardäcken och vinterdäcken finns i bilens minne, Skifta mellan dom fälgarna lr byta däck på fälgarna kräver ingen programering, bara tuta och köra..
Förstår inte problemet med programeringen heller, min Lag II har övervakning i sommardäcken och vinterdäcken finns i bilens minne, Skifta mellan dom fälgarna lr byta däck på fälgarna kräver ingen programering, bara tuta och köra..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen