Clio 1,4 -99, läcker olja efter lite längre körning

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Herman

Clio 1,4 -99, läcker olja efter lite längre körning

Post by Herman »

Har man kört lite längre än vanlig stadkörning så läcker clion olja. Över natten så blir det en fläck något större än en snusdosa.

Hade bilen inlämnad på volvo men de kunde inte se något och de tyckte den såg så torr och fin ut.

När jag lägger en kartong under så blir fläcken ungefär mellan motorn och flexröret. Ska tillägga att jag gjorde storservice 12000 för två veckor sen med kamremsbyte och allt. Innan det kunde jag inte se att det läckte olja.

Någonstans måste ju olja komma ifrån, någon med några tankar eller erfarenheter om vad det skulle kunna vara?
Tomas Andersson

Clio 1,4 -99
Tony
Forumpolis

Re: Clio 1,4 -99, läcker olja efter lite längre körning

Post by Tony »

Herman wrote:Har man kört lite längre än vanlig stadkörning så läcker clion olja. Över natten så blir det en fläck något större än en snusdosa.

Hade bilen inlämnad på volvo men de kunde inte se något och de tyckte den såg så torr och fin ut.

När jag lägger en kartong under så blir fläcken ungefär mellan motorn och flexröret. Ska tillägga att jag gjorde storservice 12000 för två veckor sen med kamremsbyte och allt. Innan det kunde jag inte se att det läckte olja.

Någonstans måste ju olja komma ifrån, någon med några tankar eller erfarenheter om vad det skulle kunna vara?
oljepluggen läcker den??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Herman

Re: Clio 1,4 -99, läcker olja efter lite längre körning

Post by Herman »

Tony wrote:
Herman wrote:Har man kört lite längre än vanlig stadkörning så läcker clion olja. Över natten så blir det en fläck något större än en snusdosa.

oljepluggen läcker den??
Nej torr och fin.
Tomas Andersson

Clio 1,4 -99
Post Reply