Småfel Laguna 2

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Leinad

Småfel Laguna 2

Post by Leinad »

Hejsan, funktionen att man bara ska behöva trycka en gång på startknappen när man ska starta har slutat fungera(nu får man hålla inne den. Samtidigt slutade funktionen med att man ska kunna köra in nyckelkortet en lite bit för att få igång radion att fungera.

Nån som vet vad som orsakar detta?
Daniel Samén
Tony
Forumpolis

Re: Småfel Laguna 2

Post by Tony »

Leinad wrote:Hejsan, funktionen att man bara ska behöva trycka en gång på startknappen när man ska starta har slutat fungera(nu får man hålla inne den. Samtidigt slutade funktionen med att man ska kunna köra in nyckelkortet en lite bit för att få igång radion att fungera.

Nån som vet vad som orsakar detta?
kortläsaren låter det som.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Leinad

Post by Leinad »

Oki... en ny kortläsare då... eller en bättre beg.... eller så får man leva utan dom funktionerna
Daniel Samén
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Leinad wrote:Oki... en ny kortläsare då... eller en bättre beg.... eller så får man leva utan dom funktionerna
ta loss kortläsaren och skaka på den, finns en plasttunga som kan lossna, om så limma tillbaka den, och som svar på din nästa fråga, lyft upp askkoppen dra ut kortläsaren..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Leinad

Post by Leinad »

aha... tack... får fixa den döda displayen till kliman med.... men det vet jag hur man gör.. :)
Daniel Samén
turbomart

Post by turbomart »

Been there, done that...
Du kan fixa det sjäv med lite lim, ett plastkort (knyck ett från frugan...) och lite tålamod. Inne i kortläsaren finns 2 mikrobrytare på kretskortet. En plasttunga (som tidigare nämnts) har gått av vilket gör att kortet inte påverkar mikrobrytaren. Har för mig att jag skrev en fin tråd med bilder om detta för några år sen...
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
turbomart

Post by turbomart »

Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Leinad

Post by Leinad »

Tack för hjälpen..... jag har i sommar fixat både den döda klimatdisplayen samt läget med kortet bara instucket en bit :)
Daniel Samén
Post Reply