Clio -05 Glapp i yttre styrleden
Moderator: Forumpolisen
Clio -05 Glapp i yttre styrleden
När jag lade på sommardäcken för en tid sedan kände jag att det var ett rejält glapp i styrningen på höger sida. Vickar man på hjulet ser man att bulten rör sig i yttre styrleden.
Jag var på verkstaden i dag och fick pris på byte, 2800 ink delar och framvagnsinställning.
Styrleden kostar 445 pix på mekonomen och enbart framvagnsinställning 600, så det finns pengar att spara på att meka själv. Men meka med bilar är inte min starka sida. Törs jag ge mig på att byta den själv? Det ser ganska lätt ut att komma åt, men brukar det vara fastrostat så man drar sönder saker o ting när man försöker? Någon som har erfarenheter av att byta den och som kan ge några tipps?
Jag var på verkstaden i dag och fick pris på byte, 2800 ink delar och framvagnsinställning.
Styrleden kostar 445 pix på mekonomen och enbart framvagnsinställning 600, så det finns pengar att spara på att meka själv. Men meka med bilar är inte min starka sida. Törs jag ge mig på att byta den själv? Det ser ganska lätt ut att komma åt, men brukar det vara fastrostat så man drar sönder saker o ting när man försöker? Någon som har erfarenheter av att byta den och som kan ge några tipps?
Mikael Karlsson
Re: Clio -05 Glapp i yttre styrleden
VAAAAAA FY FAN 2800kr för att byta yttre stryrled!!!!!!! HAHAHA Om man är lite nogrann när man monterar styrleden så behöver man inte göra en hjulinställning,och köper man den hos autofrance så kostar den nog inte mer än ca 300kr så man kan spara närmare 2500kr på att göra det själv.. och ja det kan vara rostigt och sitta fast och har man inte gjort det innan så vet man inte var man skall vålda för att få bort skitenMicke K wrote:När jag lade på sommardäcken för en tid sedan kände jag att det var ett rejält glapp i styrningen på höger sida. Vickar man på hjulet ser man att bulten rör sig i yttre styrleden.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen