Startspärr Megane Coupe -96

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
hedis

Startspärr Megane Coupe -96

Post by hedis »

Nu har jag ett problem för er att knäcka. Det är så att denna Meganen inte vill starta efter säkringsboxbyte för ett relä hade smält. Efter det startade den inte och in på Bildeve med den. Startmotorn går runt och allt så, så startspärren har gått i. Väl på bildeve så får de igång den genom att trycka på låsknappen och knappa in koden för startspärren. När bilen är hemma så startar den inte igen även om man trycker in koden. Lampan fortsätter blinka efter man tryckt in koden. Den ska väl lysa med ett fast sken för att sedan slockna?

När jag slår på tändningen så blinkar två lampor. Den röda dioden för startspärren och så blinkar en gul lampa som ser ut som en osilloskops kruva, lite som ett EKG. De blinkar lika snabbt.

Centrallåset fungerar inte heller. Har försökt synka nyckeln, men det är inte lätt när bilen inte vill ta emot koden. Har dubbel och trippelkollat koden också.

Några ideer?

För dem som missade topicen så är det en Megane Coupe -96 motor minns jag inte, men tror det är en 2.0 :P
Det är en polares bil som han frågade om jag kunde titta på då jag brukar skruva franskt var hans resonemang, men det är stor skillnad på Peugeot och Renault ^^,
Alexander Hedström
Post Reply