lagunans talande datorn
Moderator: Forumpolisen
lagunans talande datorn
en polare har en laguna2 2001 1.8 hans talande dala säger welcome the computer will now checking the system for you (nått sånt) varenda gång han stoppar in koret i boxen.. det gör inte min, förutom när man trycker på knappen på vänstra sidan av ratten. min e 2001 v6a!! e det något man kan göra med inställningarna? eller e det olika software i dem?
va glad över det du har innan du förlorar det!
Re: lagunans talande datorn
Är det inte bättre att slippa detlaguna 2 wrote:en polare har en laguna2 2001 1.8 hans talande dala säger welcome the computer will now checking the system for you (nått sånt) varenda gång han stoppar in koret i boxen.. det gör inte min, förutom när man trycker på knappen på vänstra sidan av ratten. min e 2001 v6a!! e det något man kan göra med inställningarna? eller e det olika software i dem?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
jo Tony jag vart bara nyfiken, kul och veta mer om bilen.. vet du hur man gör?Tony wrote:Är det inte bättre att slippa detlaguna 2 wrote:en polare har en laguna2 2001 1.8 hans talande dala säger welcome the computer will now checking the system for you (nått sånt) varenda gång han stoppar in koret i boxen.. det gör inte min, förutom när man trycker på knappen på vänstra sidan av ratten. min e 2001 v6a!! e det något man kan göra med inställningarna? eller e det olika software i dem?
nej det är möjligt att man kan programmera det,min laguna är precis som din och det är en 02alaguna 2 wrote:jo Tony jag vart bara nyfiken, kul och veta mer om bilen.. vet du hur man gör?Tony wrote:Är det inte bättre att slippa detlaguna 2 wrote:en polare har en laguna2 2001 1.8 hans talande dala säger welcome the computer will now checking the system for you (nått sånt) varenda gång han stoppar in koret i boxen.. det gör inte min, förutom när man trycker på knappen på vänstra sidan av ratten. min e 2001 v6a!! e det något man kan göra med inställningarna? eller e det olika software i dem?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
på 1997an finne en "mute-knapp" för att få tyst på datorn
brevid knappen som repeterar meddelanden (till vänster om instrumentbrädan).
vet ej för fas2:an
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
ja och vi kan bara få datorn att säga att hon kollar systemen om vi trycker på repetionsknappen hur vi än gör, för har du mute intryckt så hör du inget mer än ett "pip"figgesoft wrote:på 1997an finne en "mute-knapp" för att få tyst på datorn
aa samma här, men står det inget i instruktionsboken om hur man hantera det med talande datan osv? har ingen sån bok hemma :/Tony wrote:ja och vi kan bara få datorn att säga att hon kollar systemen om vi trycker på repetionsknappen hur vi än gör, för har du mute intryckt så hör du inget mer än ett "pip"figgesoft wrote:på 1997an finne en "mute-knapp" för att få tyst på datorn
polaren vet inte heller om hur man gör, han säger att det har alltid varit så här och han e så in i helvete trött på det haha..