Instrumentkluster Scenic II

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
linkan62

Instrumentkluster Scenic II

Post by linkan62 »

Ja då var det dags även för mig! Att råka ut för de kända Scenic problemen med klustert dvs det börjar o blinka + pixelfel = defekt. Samma dag så tänkte jag på att det är ganska precis 1 år sen jag köpte den och den har fungerat utan några direkt allvarliga fel men tji fick jag... :( men det löste/löser sig ändå rätt bra då det kommer att kosta ca 1500-2000 kr att fixa. Valet stod mellan att reparera eller köpa en ny av Renault. Tog först kontakt med Innosund som repar kluster o han byter endast det som är fel, fick info om dom fixar en ny uppdaterad processor men det var tydligen inte helt givet. Tog även kontakt med Renault och blev mycket väl bemött och efter en sökning genom regnr så skull det gå att fixa genom goodwill. Dom hänvisade till den lokala verkstaden och där sa dom samma: Inga problem du får en ny o du behöver bara bet 20% av nypriset dvs 1500-2000:- Snabbt o smidigt och helt överkommligt pris! Jag är helnöjd :D

PS.Jag vet att det har varit stor bekymmer för vissa andra som råkat ut för samma problem och har fått betala långt mycket mer och dessutom blivit illa behandlade i kontakten med verkstad etc Ds
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Joakim16v

Re: Instrumentkluster Scenic II

Post by Joakim16v »

Skönt att höra att de beter sig bra ibland också! Tyvärr är det ju oftast de andra historierna man kan läsa om på forumen..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

[smilie=icon_up.gif]
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
linkan62

Post by linkan62 »

Nu har jag bytt kluster för en kostnad på 1724:- pengar. En hyfsad kostnad. Mekken sa att det var det senaste året dom börjat med denna goodwill dvs 20% av nypriset (upp till 13000mil). Ungefär vad det skulle kosta att reparera. Antar dock att renault nordic varit tvungna att tänka om kring problemen med instrumenten. Bra att dom tagit sitt förnuft tillfånga :D
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Post Reply