knackande/klickande ljud fårn passagerarsidan
Moderator: Forumpolisen
knackande/klickande ljud fårn passagerarsidan
Hej har en scenic -00 som jag har fått ett knackande/klickande ljud från passagagerarsidan,låter som reläklick på anabola är det nån som har nån ideé vad det kan vara och om det sitter på relän på den sidan , för det kommer när man vrider på tändningen först klickar det sakta ett par gånger sen ökar det hastighet i ca 6-10 (spelar ingen roll om man startar bilen eller inte )klick sen slutar det bara helt mysko så om nån har nån ide vad det kan vara så vore jag tacksam/ peace
jonas nordh
Re: knackande/klickande ljud fårn passagerarsidan
Har du automatisk klimatanläggning? Tänker om det är nått spjäll som "knackar"?
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
jo dom trodde det på volvo å när jag var ut och fråga dom har kommit fram till att det är spjället för friskluftsintag ska börja kolla nu om man kan byta det sj , eller om det sitter så jävla illa till så man lär tvungen att lämna in den
jonas nordh
Överdelen av instrumentbrädan sitter endast med 2 torx20 sedan tror jag man kommer åt spjällmotorn.north wrote:jo dom trodde det på volvo å när jag var ut och fråga dom har kommit fram till att det är spjället för friskluftsintag ska börja kolla nu om man kan byta det sj , eller om det sitter så jävla illa till så man lär tvungen att lämna in den
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Har samma "knackande" och det är spjällmekaniken som rasslar. På en Megane Classic 1.6 -00 måste väl hela fläkthuset bort eller kan man komma åt spället från överdelen av instrumentbrädan?
Frågan är om det är mekaniken/kuggarna som är dåliga. Under vissa perioder kan det upphöra och fungera helt vanligt dock. Men det återkommer.
Thomas
Frågan är om det är mekaniken/kuggarna som är dåliga. Under vissa perioder kan det upphöra och fungera helt vanligt dock. Men det återkommer.
Thomas
Thomas Åkerlund