Märkligt Vattensamling i dörrfack. Megane 05
Moderator: Forumpolisen
Märkligt Vattensamling i dörrfack. Megane 05
Hej,
Min Megane samlar vatten i dörrfacket på förarsida. Jag är ganska säker på att det kommer uppifrån, dvs regnvatten. Igår svampade jag ur gått och väl en halvliter och har tidigare vid två tillfällen under hösten svampat ut några deciliter. Det konstiga är att jag kan inte se nån "rännil" eller att det är blött på insidan av dörren, utan allt verkar ok i övrigt. Nån som har tips på hur det kommer in? Varit med om liknande?
Min Megane samlar vatten i dörrfacket på förarsida. Jag är ganska säker på att det kommer uppifrån, dvs regnvatten. Igår svampade jag ur gått och väl en halvliter och har tidigare vid två tillfällen under hösten svampat ut några deciliter. Det konstiga är att jag kan inte se nån "rännil" eller att det är blött på insidan av dörren, utan allt verkar ok i övrigt. Nån som har tips på hur det kommer in? Varit med om liknande?
jonas lobell
Re: Märkligt Vattensamling i dörrfack. Megane 05
Finns någon servicebulletin om det problemet hos Renault. Något skulle modifieras i dörren. Kanske kostnadsfritt?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Märkligt Vattensamling i dörrfack. Megane 05
jolob wrote:Hej,
Jag hade samma fenomen,jag drog åt skruvarna vid högtalaren,samt blåste tryckluft in i dörren o vispade runt lite,jag fick aldrig reda på vart vattnet kom in men, efter det jag gjort så har det slutat helt
Jack Black