Nackstöd passagerarsidan, går ej att få ner, Renault Megane

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
bengt_s

Nackstöd passagerarsidan, går ej att få ner, Renault Megane

Post by bengt_s »

Hej
Körde lite byggmaterial i min megane kombi -02, fällde sätena och tog bort nackstöden, nu får jag inte ner nackstödet på passagerarsidan, den ena "stången" slår emot något inne i stolen, känns som järn mot järn, det går ner ca. 10 cm sen tar det tvärstopp i ena hålet (vänstra) Har någon något bra förslag på lösning??
Hälsningar
/Bengt
Bengt Sjöberg
Kaviar
Firstname: Lea
Surname: Haglund

Re: Nackstöd passagerarsidan, går ej att få ner, Renault Meg

Post by Kaviar »

bengt_s wrote:Hej
Körde lite byggmaterial i min megane kombi -02, fällde sätena och tog bort nackstöden, nu får jag inte ner nackstödet på passagerarsidan, den ena "stången" slår emot något inne i stolen, känns som järn mot järn, det går ner ca. 10 cm sen tar det tvärstopp i ena hålet (vänstra) Har någon något bra förslag på lösning??
Hälsningar
/Bengt

Bengt - fick du hjälp? Jag har samma problem! Monterade skydd på stolen på passagerarsidan - får inte tillbaka nackstödet. Vänster pinne tar stop!
Lea Haglund
Ganne
Firstname: Ingvar
Surname: Gannholm

Re: Nackstöd passagerarsidan, går ej att få ner, Renault Meg

Post by Ganne »

Hej.
Jag tog bort nackstödet på förarstolen på min Renault Megane 2001. Gick inte att få tillbaka. Metallbit i vägen på vänster sida.
Lösning: metallbiten skall vika undan för tryck på nackstödet. I det här fallet kärvade den rejält. Jag gjorde följande: drog fram stolen, skruvade tillbaka ryggstödet så att jag kunde sitta bakom och "trycka på" med handkraft. Men för att få metallbiten att inte kärva, så jag tog en bit rundjärn och en lite större hammare och bankade ner rundjärnet förbi metallbiten. Sen gled nackskyddet ner hyfsat lätt!
Lycka till!
/ Ganne
Ingvar Gannholm
Post Reply