Bilstereo - Laguna II -02
Moderator: Forumpolisen
-
Bilstereo - Laguna II -02
Tjena! I min original stereo så fungerar inte CDn längre. Skall till helgen installera en Pioneer DEH-7200SD (har även bytt till MDS Fanatic FGP523 högtalare i dörrarna). Nu vet jag att ni har diskuterat stereo byte men vill ändå fråga.
1) Hur tar jag ut original stereon (4 små håll i hörnen).
2) Lagunan har standard ISO kontakter, då borde det väl bara vara till att koppla in
dessa kontakter till Pioneer stereon. En ny stereo borde väl ha standard kontakter
(har inte fått stereon ännu).
3) Kan man få igång något i rattstyrningarna och den separata displayen utan att
behöva köpa dyra special kontakter?
1) Hur tar jag ut original stereon (4 små håll i hörnen).
2) Lagunan har standard ISO kontakter, då borde det väl bara vara till att koppla in
dessa kontakter till Pioneer stereon. En ny stereo borde väl ha standard kontakter
(har inte fått stereon ännu).
3) Kan man få igång något i rattstyrningarna och den separata displayen utan att
behöva köpa dyra special kontakter?
Mats Augustsson
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Bilstereo - Laguna II -02
Admin (forumpolisen) bör flytta tråden till multimedia-kategorin
1) "Tillverka verktyg" själv av lagom stora spikar kanske?
2) Med lite tur så...
3) Många har provat, men inte många har fått allt de velat. (dvs läs i multimediakategorin)
1) "Tillverka verktyg" själv av lagom stora spikar kanske?
2) Med lite tur så...
3) Många har provat, men inte många har fått allt de velat. (dvs läs i multimediakategorin)
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
-
- Forumpolis
- Firstname: John
- Surname: Ignell
pioneer har utrustning för rattstyrning i sin produktkatalog prata med företaget du köpt utav.
MDS har allt man behöver,där köpte jag min nya stereo och högtalare.
MDS har allt man behöver,där köpte jag min nya stereo och högtalare.
John Ignell Enviken
Kolla här: http://cgi.ebay.co.uk/PIONEER-RENAULT-L ... 518dadc7a6
Verkar som fjärrkontrollen bakom ratten funkar med denna, men inte textdisplayen uppe vid rutan.
Verkar som fjärrkontrollen bakom ratten funkar med denna, men inte textdisplayen uppe vid rutan.
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
-
Pioneers CA-R-PI.182 fungerar med ratten men inte med displayen men jag är nöjd.
Mats Augustsson