köpte en Renault 12 TS r 1179 1977 66 Hk, som gått 19.000 mil. Weber dubbelport 32, 21 osv.
Iförrgår.
Den är någorlunda fräsh, lite rost på höger framskärm, och på vänster sidan, men det ska lagas. sen får jag se om det blir en lack på den också.
behövs ett nytt bakljusglas till vänster sidan. någon som har ett?

lite rost på chromet. och en riktigt upphängning till avgasröret behvös.
Inredningen är nästan som ny! riktigt sköna stolar, en fönstervev är trasig, + att radion inte funkar, men det ska fixas.
När jag kom hem så provkörde vi den lite till, men då började den hukkra, så drog oss hemöver. Var lite bensin enligt mätaren, så slog i 5 liter. men det vart inte bättre.
Tog lös slangen från förgasaren, och gnuggade lite, och bensin kom det!
Tog sen lös stiften, och dom hade sotat igen helt och hållet!! så tog stålborsten och rengjorde dom, Det satt B6HS tror jag. ska det vara dom?
efter jag rengjort dom så kollade jag gnistan, alla gnistrade, men den var gul och inte så stark. sen satte jag i dom igen, startade men gick inte bra. ungefär likt.
Så då provade jag att byta tändspole, var inte säker att dom jag satte dit funkade, men den tände någon gång bara, small ej igång.
så då satte jag tillbaks den gamla och nu får jag inte igång han.
Ska ta lös fördelarn och rengöra och torka lite, och se om det blir bättre, kolla gnistan igen. och köpa nya stift.
Några tips vad som kan ha hänt? om det inte bara är stiften.
Är iaf sjukt nöjd, ska nog inte vara något större fel.