VVT DREV Räcker det att byta olja

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

milobrown100

Re: VVT DREV Räcker det att byta olja

Post by milobrown100 »

det dyrare priset var med vattenpump ja, inkl vätskor mm.
Har nu fått ett reducerat pris, också denna gång utan vattenpump på 6900:-

men min rädsla är att jag gör en supermiss om jag struntar i pumpen.. ELLER??
Johan D Danielsson
bo johansson

Post by bo johansson »

Johan
Varför lämnar du och många renaultägare sina bilar till en volvoverkstad. Har aldrig hört talas om att volvoägare lämnar sina bilar till en renaultverkstad. Med den intsällningen ser man renault som något katten smusslat in.
Nordiska Renault har auktoriserade precis som Volvo. Verkstäderna är självständigaoch ägs varken av Renault eller Volvo. Jag anser att man devalverar märket Renault genom att säga att de servas på en volvoverkstad. För den oinsatte leder detta talesätt lätt till atta man inte tror att Renault har egna verkstäder. Varför skulle man då köpa en Renault. Vi på Club Renault Suède borde agera så att vi stärker varumärket Renault och inte försvagar det. Det är min bestämda uppfattning. Vem vill gå med i en Renault-Club där många medlemmar uttalar sig på ett sådant sätt att varumärket Renault förklenas
Hälsningar
Bo J
Bo Johansson
john
Forumpolis
Firstname: John
Surname: Ignell

Post by john »

Kan bero på det bemötande man får från Renault Nordic i deras glasborg lite norr om huvudstaden!!
Bla i garantiärenden som dom absolut inte vill höra talas om eller andra problem;frågor vi Renaultägare vill ha svar på bla!
John Ignell Enviken
BRN

Post by BRN »

Det kan också bero på att i vissa städer är renault- och Volvoverkstäder desamma. i Motala där jag bor tex säljs och servas Volvo, Renault och Ford på samma ställe. I grannkommunerna likadant och jag vet ärligt talat inte var närmaste renodlade Renaultverkstad finns. Man har inte alltid tid eller möjlighet att åka 15 mil för en vanlig service eller förfrågan om garantiärenden. I storstäderna finns ju massor olika att välja på men den lyxen finns inte på mindre orter. Dessutom vore det ju lite konstigt om jag inte skulle kunna serva bilen där jag köpte den (ny).
Björn Nilsson - Motala
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

BRN wrote:Det kan också bero på att i vissa städer är renault- och Volvoverkstäder desamma. i Motala där jag bor tex säljs och servas Volvo, Renault och Ford på samma ställe. I grannkommunerna likadant och jag vet ärligt talat inte var närmaste renodlade Renaultverkstad finns. Man har inte alltid tid eller möjlighet att åka 15 mil för en vanlig service eller förfrågan om garantiärenden. I storstäderna finns ju massor olika att välja på men den lyxen finns inte på mindre orter. Dessutom vore det ju lite konstigt om jag inte skulle kunna serva bilen där jag köpte den (ny).
Det är väl ändå så att på den där verkstaden har speciellt utbildade Renaultmekaniker och andra mekaniker utbildade för "främmande" märken. Eller är det Renault som är det främmande märket där?? Iså fall har den organisationen helt fel synsätt tycker jag. Renault servas hos Renault eller hos märkesoberoende. Valmet hos valmet osv.
Sträck på er Renaultmekaniker ni underhåller ett av världens största bilmärken det är ni som "äger" verkstaden :racesmile:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
milobrown100

Post by milobrown100 »

Det är lika här i Dalarna, Volvo=Renault....

Är det någon som kan ge namn på "vanlig" Renaultverkstad i detta avlånga land???
Kan ju kanske vara nån idé att åka en bit i alla fall!!!
Johan D Danielsson
bo johansson

Post by bo johansson »

Visst är det så att renault och volvo servas på samma verkstad nästan överallt. Dessa verkstäder är auktoriserade både för renault och volvo. Vad jag reagerar emot är absolut inte att ni servar er renault där utan att ni kallar verkstaden för en volvoverkstad. Det är ju lika mycket en renaultverkstad. Inga volvoägare vad jag har hört servar sin bil på en renaultverkstad trots att verkstaden också servar både renault och volvo. Håll fram renaultkillarna på renault/volvoverkstaden. Hur roligt kan det vara för en renaultkille att höra att renaultägarna kallar sin renaultverkstad för volvoverkstad.
Någon som inte förstår min point??
Bo J
Bo Johansson
Post Reply