Laddningsregulator , problem, Clio
Moderator: Forumpolisen
-
Re: Laddningsregulator , problem, Clio
det vill jag oxo veta ,får du inget utslag alls eller vad när det är kallare än -5 och vad laddar den när du får laddning vid tomgång resp ca 2500 varv med bara halvljus på och med belastining .
Jag bytte generator med ny regulator nu när jag bytte topplockspackningen och nu går den som den ska, peppar peppar.
Jag bytte generator med ny regulator nu när jag bytte topplockspackningen och nu går den som den ska, peppar peppar.
Tomas Tådèn Kolbäck
Renault clio 97:a Chrysler voyager 99:a
Puch Dakota 68,Nsu Quickly 55,zundapp combinette 62
Solex däcknötare.
Renault clio 97:a Chrysler voyager 99:a
Puch Dakota 68,Nsu Quickly 55,zundapp combinette 62
Solex däcknötare.
Re: Laddningsregulator , problem, Clio , utetemp spelar roll
Tony wrote:hur mycket laddar den när du mäter över batteriet på tomgång ??roger wrote:Kan någon förklara ? när det är -5 och kallare då ' laddar ' inte generatorn , vid +-0 samt varmare så laddar den ?
Vid -5 o neråt så använder jag starthjälp men även om generatorn o motorn snurrar på och blir varmt så laddar den inte , vilket man kan tycka att den borde göra med tanke på att den funkar vid varmare utetemp ,men icke. Råd o Tips , tack
Lyckades till slut få tag på en beg. generator för 600:- och nu funkar det , svårt att finna en generator till denna bilmodell men väldigt enkelt o smidigt att byta
rlu