Problem med Oljetrycksmätaren Clio 1,8 16v
Moderator: Forumpolisen
Problem med Oljetrycksmätaren Clio 1,8 16v
Har en glappande oljetrycksmätare i min Clio 1,8 16V, jag undrar om det är någon mera som har det problemet?
Kan det vara givaren på motorn som glappar? Någon som kan beskriva vart den sitter. Är det något man kan ta bort och göra rent eller ska man köpa ny, vad kan priset på denna givare vara? Svårt att byta?
/MVH
Kan det vara givaren på motorn som glappar? Någon som kan beskriva vart den sitter. Är det något man kan ta bort och göra rent eller ska man köpa ny, vad kan priset på denna givare vara? Svårt att byta?
/MVH
Andreas Gustafsson
Re: Problem med Oljetrycksmätaren Clio 1,8 16v
i bakkant motorblocket passagerarsidan, dvs under grenröret. pris ? kolla med dom som säljeragusta44 wrote:Har en glappande oljetrycksmätare i min Clio 1,8 16V, jag undrar om det är någon mera som har det problemet?
/MVH
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Okey, tack för ditt svar, vet du om man måste plocka bort grenröret för att komma åt denna givaren eller går det att byta den underifrån?
Får ringa till Bilia och höra vad den rackaren kan kosta...
//MVH
//MVH
Andreas Gustafsson
kommer åt utan att plocka bort grenröret.., kolla kablarna först så dom inte glapparagusta44 wrote:Okey, tack för ditt svar, vet du om man måste plocka bort grenröret för att komma åt denna givaren eller går det att byta den underifrån?
//MVH
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st