Insprutningskontakter?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Baggis

Insprutningskontakter?

Post by Baggis »

Nån med pejl som vet om dessa insprutningskontakter passar på min 2,0 16V F4R-motor: http://motors.shop.ebay.com/professiona ... &_osacat=0 ?

Eller om inte, vilka kontakter som används på den motorn?
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Tony
Forumpolis

Re: Insprutningskontakter?

Post by Tony »

Baggis wrote:Nån med pejl som vet om dessa insprutningskontakter passar på min 2,0 16V F4R-motor: http://motors.shop.ebay.com/professiona ... &_osacat=0 ?

Eller om inte, vilka kontakter som används på den motorn?
kolla vilken typ av spridare du har, står på dom..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Baggis

Post by Baggis »

Tony wrote:kolla vilken typ av spridare du har, står på dom..
Jo, just, ska bara vänta till midnattsolen går upp så jag ser dem tydligt :wink:
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Baggis wrote:
Tony wrote:kolla vilken typ av spridare du har, står på dom..
Jo, just, ska bara vänta till midnattsolen går upp så jag ser dem tydligt :wink:
gör du det om du blir road av det..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Baggis

Post by Baggis »

Nja, det krävs nog annat än sånt för att roa mig :wink: Skämt åsido så tolkar jag ditt svar som så att det finns olika typer och att man därför måste se efter vilken sort man har. De sitter lite avigt till bara, men borde gå iaf.
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Baggis wrote:Nja, det krävs nog annat än sånt för att roa mig :wink: Skämt åsido så tolkar jag ditt svar som så att det finns olika typer och att man därför måste se efter vilken sort man har. De sitter lite avigt till bara, men borde gå iaf.
2st m8 muttrar 13skalle till alukåpan mitt fram. Är det avigt??? Och om inte solen går upp på hela dagen så du ser något så finns lampa.
- :roll: Om det är mörkt dygnet runt kanske man skulle gå i ide istället :mrgreen: :wink: För sommaren är ju destu trevligare.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Baggis

Post by Baggis »

Dennis wrote:2st m8 muttrar 13skalle till alukåpan mitt fram. Är det avigt??? Och om inte solen går upp på hela dagen så du ser något så finns lampa.
- :roll: Om det är mörkt dygnet runt kanske man skulle gå i ide istället :mrgreen: :wink: För sommaren är ju destu trevligare.
Som alla ni där nere "vet" så lever vi på stenåldern här uppe, så konstgjord belysning är inte att tänka på, haha!

Fast det var ett bra tips(igen) att den skymmande kåpan inte sitter fast på ett mer sofistikerat franskt sätt än så! Till det "aviga" hör dock ingalunda endast att det kan vara avigt med åtkomsten i själva bilen utan främst att jag saknar (jätte)garage med värme mm att göra sådant i(som vissa andra tycks ha, haha!). Jag har i mina dagar många ggr skruvat utomhus i ibland nedåt 20-25 minus så börjar få viss leda kan man säga :wink:
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Man blir bekväm 8) Jag skulle tex. aldrig skruva på min bil om man inte hade garage och är det något som man får böjja sig så ställer jag den på lyften annars får det vänta :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply