Nyckelkort
Moderator: Forumpolisen
Re: Nyckelkort
Najs Då blir det till att skicka iväg ett kort.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Renault Clio IV 2013
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Lundapåg: Inlägg utan fullständigt namn och ort tas bort av forumpoliserna. Gå in i kontrollpanelen -> profil -> signatur och uppdatera uppgifterna.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Ok uppdaterat.Stymie wrote:Lundapåg: Inlägg utan fullständigt namn och ort tas bort av forumpoliserna. Gå in i kontrollpanelen -> profil -> signatur och uppdatera uppgifterna.
Magnus Holmgren,Lund
Grand Espace 2,0T Aut - 05
R5 TS - 87
R5 TS - 87
Vad va original inlägget?
Jimmie Lovenborn, Strängnäs
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport
Rattar en Clio 1,4 -01 super sport
Ja det kan man kan någon ge fan i att ta bort alla jävla inlägg,nu blir det ju som att ta bort sidor ur en bokjävel ingen ide att läsa skitenjimel wrote:Vad va original inlägget?
hjälper ju för fan inte oss att ta bort inlägg utan namn
Har inte varit med om detta på något annat forum... LÄGG NER FATTA
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tycker inte heller det borde spela någon roll......
Nåväl, jag skrev ett inlägg om tips på reparation av nyckelkort till bl.a. Espace och Laguna. Mycket beroende på att jag har haft goda erfarenheter av denna firma i England när det gällde korten till min egen bil.
Istället för att köpa nya,dyra kort av Bilia/Volvo/Renault kan de reparera dina befintliga kort till (förmodligen) bättre skick än nytt, allt för £32 inkl rekommenderad returfrakt till din adress inom Europa.
Priset i SEK blir då alltså ungerfär 380/st + kostnad för att skicka dit kortet/korten, jämfört med c:a 1800/st hos Bilia för nytt kort inkl omkodning. Eftersom bägge mina kort fungerade att starta bilen med men ej att låsa/låsa upp dörrarna skulle det blivit c:a 3600kr för nya kort - en avsevärd besparing! Står nämligen inte ut med att använda den lilla nyckeln varje gång jag skall in i bilen.......
Jag har inga intressen i denna firma utan vill bara rekommendera dem eftersom jag fick trevlig och bra service, och de skickade tillbaka korten med vändande post. Kanske kan det hjälpa någon med liknande problem att spara pengar,därav mitt inlägg.
Den som vill kan gärna skicka 10% till mig som tack för hjälpen...
http://www.keyrepair.co.uk/
Mvh Magnus
Nåväl, jag skrev ett inlägg om tips på reparation av nyckelkort till bl.a. Espace och Laguna. Mycket beroende på att jag har haft goda erfarenheter av denna firma i England när det gällde korten till min egen bil.
Istället för att köpa nya,dyra kort av Bilia/Volvo/Renault kan de reparera dina befintliga kort till (förmodligen) bättre skick än nytt, allt för £32 inkl rekommenderad returfrakt till din adress inom Europa.
Priset i SEK blir då alltså ungerfär 380/st + kostnad för att skicka dit kortet/korten, jämfört med c:a 1800/st hos Bilia för nytt kort inkl omkodning. Eftersom bägge mina kort fungerade att starta bilen med men ej att låsa/låsa upp dörrarna skulle det blivit c:a 3600kr för nya kort - en avsevärd besparing! Står nämligen inte ut med att använda den lilla nyckeln varje gång jag skall in i bilen.......
Jag har inga intressen i denna firma utan vill bara rekommendera dem eftersom jag fick trevlig och bra service, och de skickade tillbaka korten med vändande post. Kanske kan det hjälpa någon med liknande problem att spara pengar,därav mitt inlägg.
Den som vill kan gärna skicka 10% till mig som tack för hjälpen...
http://www.keyrepair.co.uk/
Mvh Magnus
Magnus Holmgren,Lund
R5 TS - 87
R5 TS - 87
-
- Forumpolis
- Firstname: John
- Surname: Ignell
Låter som en bra besparing för plånboken tycker jag!
Ja jag har blivit beskylld för att ta bort inlägg på forumet vilket jag inte har gjort.
Däremot brukar jag pm,a folk att dom inte ska glömma namn samt ort på inläggen då dom kan raderas.
så jag är oskyldig för raderingarna!
Ja jag har blivit beskylld för att ta bort inlägg på forumet vilket jag inte har gjort.
Däremot brukar jag pm,a folk att dom inte ska glömma namn samt ort på inläggen då dom kan raderas.
så jag är oskyldig för raderingarna!
John Ignell Enviken
jag pillade isär mitt och lödde om den lilla brytarn som lossnat från lödningen.
det var lite trist att skära upp det men det var bara att limma igen.
mycket bättre halkar inte lika mycket i handen längre heller då jag limmade skarven med smältlim. föredrar den lagade nycklen nu.
har dock sålt bilen.
men om någon är intresserad kan jag förklara mer.
mycket bättre halkar inte lika mycket i handen längre heller då jag limmade skarven med smältlim. föredrar den lagade nycklen nu.
har dock sålt bilen.
En vw-intresserad som har en Renault som bruksbil. Är inne på vår tredje Clio nu.
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson
har gjort samma sak självJöns wrote:jag pillade isär mitt och lödde om den lilla brytarn som lossnat från lödningen.
har dock sålt bilen.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st