Vattenpump läckage.
Moderator: Forumpolisen
Vattenpump läckage.
Hej. Min Clio -95 läcker i vattenpumpen. Lämnade in den på volvo för felsökning och fick beskedet att det skulle kosta 5381:- att laga. Lite väl dyrt eftersom jag köpte bilen för 8000:- för ett år sedan. Nu undrar jag om man kan köra med en läckande pump och bara fylla efter vatten eftersom. Vad kan hända??
Tacksam för svar.
Mvh Ronny
Tacksam för svar.
Mvh Ronny
Ronny Andersson Mora
Re: Vattenpump läckage.
är dom helt jävla puckade pumpen kostar väl typ 5-600 , vet inte om pumpen drivs av kamremmen på dom,då ingår byte av den åxå, men det är ändå ett högt pris...Linko wrote:Hej. Min Clio -95 läcker i vattenpumpen. Lämnade in den på volvo för felsökning och fick beskedet att det skulle kosta 5381:- att laga. Lite väl dyrt eftersom jag köpte bilen för 8000:- för ett år sedan. Nu undrar jag om man kan köra med en läckande pump och bara fylla efter vatten eftersom. Vad kan hända??
Tacksam för svar.
Mvh Ronny
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jo den drivs av kuggremmen. Pumpen kostar 656:- kuggremmen 1100:- själva bytet och lagningen kosatr 3400:- Är lite händig själv men vill inte byta en kuggrem..
Mvh Ronny
Mvh Ronny
Ronny Andersson Mora
väldigt enkel motor att byta kamrem på... inte 16vLinko wrote:Jo den drivs av kuggremmen. Pumpen kostar 656:- kuggremmen 1100:- själva bytet och lagningen kosatr 3400:- Är lite händig själv men vill inte byta en kuggrem..
Mvh Ronny
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Kolla med "Bosses Bilmek" eller liknande en bit utanför stan vart du nu än bor. Lovar att priset blir bättre då såvida du nu alltså inte vill ge dig på arbetet själv. Lämna inte in en 8000-kronors bil på orginalverkstad. Bortkastade pengar.
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10