Kupéfläkt står stilla
Moderator: Forumpolisen
Kupéfläkt står stilla
Hej.
Har fått stopp på kupéfläkten. Säkring OK, fläktmotor OK. Nytt
fläktmotstånd.
fläktmotstånd.
Alexey Kvashnin
Renault Laguna 97, F3R
Renault Laguna 97, F3R
Re: Kupéfläkt står stilla
finns väl bara en sak kvar om allt det andra fungerar, reglaget om det finns spänning fram till det...akn wrote:Hej.
fläktmotstånd.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Kupéfläkt står stilla
12V på "nolläge" sedan när man vrider reglaget faller allt nästan till 0 V
Alexey Kvashnin
Renault Laguna 97, F3R
Renault Laguna 97, F3R
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
vad mäter du mellan?akn wrote:12V på "nolläge" sedan när man vrider reglaget faller allt nästan till 0 V
mäter du t.ex. på inkommande spänning i reglaget + jord så ska det bli 0volt när du vrider. Kretsen blir ju sluten då....
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
vad mäter du mellan?
mäter du t.ex. på inkommande spänning i reglaget + jord så ska det bli 0volt när du vrider. Kretsen blir ju sluten då....[/quote]
Var jag mäter?? Har inte de färdigheterna. Killen som försökte hjälpa mig sa så. Men igår såg jag att "taggarna" på omkoplaren är halvlösa, dvs gungar när man känner de med finger och därför kanske ger dålig kontakt
mäter du t.ex. på inkommande spänning i reglaget + jord så ska det bli 0volt när du vrider. Kretsen blir ju sluten då....[/quote]
Var jag mäter?? Har inte de färdigheterna. Killen som försökte hjälpa mig sa så. Men igår såg jag att "taggarna" på omkoplaren är halvlösa, dvs gungar när man känner de med finger och därför kanske ger dålig kontakt
Alexey Kvashnin
Renault Laguna 97, F3R
Renault Laguna 97, F3R