R5 med öppet filter, munstycke-strl?
Moderator: Forumpolisen
R5 med öppet filter, munstycke-strl?
Kom att tänka på att man kanske ska slänga på ett öppet filter på R5an, en GTS -87a, tvåportsförgasare. Kommer dock ihåg från moppetiden att man måste byta till större munstycke osv i förgasaren, och jag antar att det är samma visa nu? Det är ju inte direkt någon LMM på kärran
Vet någon vilka storlekar man bör byta till, om man slänger på ett öppet?
Mehdi Bembli
Re: R5 med öppet filter, munstycke-strl?
Du kan lugnt köra med vad du har...kommer att funka fullt ut . Montera på en Bredbands Lamda så får du 100% svar.davey wrote:Kom att tänka på att man kanske ska slänga på ett öppet filter på R5an, en GTS -87a, tvåportsförgasare. Kommer dock ihåg från moppetiden att man måste byta till större munstycke osv i förgasaren, och jag antar att det är samma visa nu? Det är ju inte direkt någon LMM på kärran
Här --> http://www.hqtec.se/t-lc1.aspxdavey wrote:ballt! vart kan man få tag på en bredbandslambda?
Men vänta nu Bengt.. Va ska han ha en bredbandslambda till när det inte sitter någon lambda på den ? och om det gjorde det är det väl knappast värt pengarna att montera dit en ?
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Jag tog inte med kostnad ,utan bara att det är ett redskap att kolla om motorn får rätt blandning . Kan ju vara så han kan låna en och prova vad vet jag .Robin wrote:Men vänta nu Bengt.. Va ska han ha en bredbandslambda till när det inte sitter någon lambda på den ? och om det gjorde det är det väl knappast värt pengarna att montera dit en ?
Du behöver göra något över huvud taget då du byter till öppet filter... klart vill du få 0,5 hk extra så kan du jau köpa bredbandslambda och kolla blandningen och byta munstycken. men tycker inte det är värt kostnaden
Hursom
Lycka till
Hursom
Lycka till
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.