Problem med AC
Moderator: Forumpolisen
Problem med AC
Har fått prpblem med AC:n i min renult megane årsmodell 2007.
Fläkten går för fullt men ingen kyla. Några ideer vad det kan vara för fel.
Har ringt verkstad men fick inga svar. Ska lämna in bilen nästa vecka.
Men är nyfilen på vad det kan vara.
Känt fel eller?
Borde inte en AC hålla mer än 2,5 år???
Fläkten går för fullt men ingen kyla. Några ideer vad det kan vara för fel.
Har ringt verkstad men fick inga svar. Ska lämna in bilen nästa vecka.
Men är nyfilen på vad det kan vara.
Känt fel eller?
Borde inte en AC hålla mer än 2,5 år???
Hej,
Låter som att du har ett läckage på kylmediekretsen i AC'n. Kan räcka med en påfyllning men det kan också vara ett läckage som måste lagas.
Hände mig i höstas. Hade fått ett stenskott i kondensorn så kylmediet läckte ut. OM det är så så kolla med ditt försäkringsbolag. Jag lyckades få det som vagnskada med en självrisk på 1000 spänn. Reparationen gick annars på 13000....
mvh
David
Låter som att du har ett läckage på kylmediekretsen i AC'n. Kan räcka med en påfyllning men det kan också vara ett läckage som måste lagas.
Hände mig i höstas. Hade fått ett stenskott i kondensorn så kylmediet läckte ut. OM det är så så kolla med ditt försäkringsbolag. Jag lyckades få det som vagnskada med en självrisk på 1000 spänn. Reparationen gick annars på 13000....
mvh
David
Lite lustigt
Hej står och letar lite tips vid problem med ac och då hittar man ett inlägg från idag som beskriver exakt samma problem som jag har.
Ac slutade kyla för ca en vecka sedan, har en megane från nov 06 och tycker som enstrom att en så ny bil inte borde ha ett sådant problem.
Men har man lite oflyt så har man
Ac slutade kyla för ca en vecka sedan, har en megane från nov 06 och tycker som enstrom att en så ny bil inte borde ha ett sådant problem.
Karl Wickström
Re: Lite lustigt
Stenar som flyger runt är ju tyvärr inte så mycket att göra åt..Kwick wrote:Hej står och letar lite tips vid problem med ac och då hittar man ett inlägg från idag som beskriver exakt samma problem som jag har.
Sen är det så att man ska kolla acn alla2-3 år vilket många struntar i. Eftersom det finns ett naturligt läckage så lägger alla bilars ac av förr eller senare utan service…
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Problem med AC - igen
Samma problem här, konstigt nog hade jag bilen inne på garantirep för samma fel för knappt ett år sedan. Denna garantirep ska i sin tur ha ett års garanti vilket gör att jag kan slippa kostnaden utifall det är ett likadant fel. Har dock tid hos bildoktorn om två veckor.
Enligt verkstaden är det lag på att de måste provtrycka den också och inte enbart fylla på. Dock är det anmärkningsvärt att det verkar vara flera AC som går. Vet ngn vid vilka serviceintervall som AC kollas över?
Om det är som i Anlus fall borde det väl klassas som konstruktionsfel och knappast falla under normalt slitage?
Ser tusenlapparna flyga när de ska 2 för att felsöka och provtrycka.
Mvh
Jon
Enligt verkstaden är det lag på att de måste provtrycka den också och inte enbart fylla på. Dock är det anmärkningsvärt att det verkar vara flera AC som går. Vet ngn vid vilka serviceintervall som AC kollas över?
Om det är som i Anlus fall borde det väl klassas som konstruktionsfel och knappast falla under normalt slitage?
Ser tusenlapparna flyga när de ska 2 för att felsöka och provtrycka.
Mvh
Jon
Jon Jynnås - Floda
Grand Scenic 1.9 dci -06
031-322 23 47
Re: Problem med AC
Hej!
Vi har liknande symtom på vår Megane 2008. Är det bara att lämna in för att undersöka eller kan man börja med något själv? Har ni tips?
Vi har liknande symtom på vår Megane 2008. Är det bara att lämna in för att undersöka eller kan man börja med något själv? Har ni tips?
Re: Problem med AC
Jag provtryckte och fyllde på gas efter att ha haft samma symptom på en 06 megane.
Funkar bra efter mer än ett år. Kostade 800:-
Funkar bra efter mer än ett år. Kostade 800:-
Pär Ekhamre