Clio problem
Moderator: Forumpolisen
Clio problem
Hej !
För att göra en lång historia kort.Jag lyckades övertala en arbetskamrat att köpa en Clio som andra bil, eftersom jag gillar Renault men han är skeptisk till Fransoser...Hursom, han köpte en Clio 1,4 16V -01 som ganska omgående en tändspole pajade på (började ju bra)
Bilen lämnades in och den byttes, allt frid och fröjd tills nu (ca 1mån efter rep) Felsymptom --> oftast går den inte att varva mer än 3-3,5 tusen sen "bluddrar" den precis som om det skulle vara nån varvtals regulator.Ibland går det å få den att varva mera om man växlar ner och försiktigt gasar upp och förbi den kritiska gränsen. Bilen var inne en snabbis på felkodsläsning, men det fanns inga enligt verkstaden, så ny tid är beställd för felsökning.En tanke jag fick är att nått eller några stift tagit stryk av att killen kört ett tag med en trasig tändspole ?? Nån som känner igen fenomenet ?
\Patrik L
För att göra en lång historia kort.Jag lyckades övertala en arbetskamrat att köpa en Clio som andra bil, eftersom jag gillar Renault men han är skeptisk till Fransoser...Hursom, han köpte en Clio 1,4 16V -01 som ganska omgående en tändspole pajade på (började ju bra)
Bilen lämnades in och den byttes, allt frid och fröjd tills nu (ca 1mån efter rep) Felsymptom --> oftast går den inte att varva mer än 3-3,5 tusen sen "bluddrar" den precis som om det skulle vara nån varvtals regulator.Ibland går det å få den att varva mera om man växlar ner och försiktigt gasar upp och förbi den kritiska gränsen. Bilen var inne en snabbis på felkodsläsning, men det fanns inga enligt verkstaden, så ny tid är beställd för felsökning.En tanke jag fick är att nått eller några stift tagit stryk av att killen kört ett tag med en trasig tändspole ?? Nån som känner igen fenomenet ?
\Patrik L
Patrik Landell - Västerås
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Bytt alldeles för mycket....
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Bytt alldeles för mycket....
Kanon ! =) Ibland kan man döda stiften om en tändspole går. Så förmodligen så var det det som var felet =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
-
- Posts: 5
- Joined: 23 Oct 2008, 17:44
- Location: öre
har liknande problem på min 2003 Clio, med enda skillnaden att symptomen är bara ibland och inte alltid, Det känns även ibland som att man kör i världens motvind och sen bra i några sekunder sen motstånd igen och sen bra osv.
Ibland så hackar och blöddrar den på lägre varvtal också
Kan även mitt problem ha med tändstift alt tändspole att göra
mvh
Kristian
Ibland så hackar och blöddrar den på lägre varvtal också
Kan även mitt problem ha med tändstift alt tändspole att göra
mvh
Kristian
Kristian Petttersson
-
- Posts: 5
- Joined: 23 Oct 2008, 17:44
- Location: öre