Morrande Laguna

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
palla

Morrande Laguna

Post by palla »

Hej !
Jag tyckte nästan att det var länge sedan jag bytte nått på bilen... :D
Den klonkar när man startar den, och "morrar" när man accelererar.Jag har lokaliserat felet till att vara det bakre motorfästet denna gång,enkelt tänkte jag och ringde AutoFrance.Volvo spis sa han, nä den kan jag inte få fram.F*n tänkte jag, ska jag behöva ringa de där ockrarna/sockrarna på vad heter det nu..jo just det Volvo :evil:
När jag bytte det vänstra motorfästet senast ringde jag också AutoFrance (vilken hjälte egentligen) han kunde faktiskt skaka fram den med lite levtid för 350 kr.Han tyckte det var lite dyrt, så han bad mig ringa Volvo och kolla om deras var billigare.Sagt å gjort så jag ringde de gynnarna, nja du vet vi säljer inte bara gummiupphängningen.Vi säljer hela aluminiumfästet som är skruvat i växellådan åxo...ehhh, för 1500 bagis.Men vad f*n jag vill inte bli delägare i firman.Jag ska bara ha "gummitutan" som sitter med tre skruv...
Hursom därför ringer jag MOTVILLIGT den firman igen, finns de inte nån anna firma som kränger min del,eller bussningar så man kan pressa ur de gamla själv å byta ? Spelar ingen roll om firman ligger i världens ände.
Kom med vilka galna förslag som helst !!

\Mvh Patrik L
Patrik Landell - Västerås
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Bytt alldeles för mycket....
Joakim16v

Post by Joakim16v »

Har du provat Autoexperten, Meca eller Mekonomen? Long shot, men kolla även biltema för säkerhets skull..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
palla

Post by palla »

Mekonomen hade jag redan kollat, de andra har det inte heller.Det är väl så att denna motor/bil kombination är ovanlig i Sverige, och därmed är delen inte aktuell för tredje parts butiker.

\PL
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
palla

Post by palla »

Jag får väl krypa till korset :oops: Volvo krängde det lilla hundbenet för 528kr, helt överkommligt tycker jag.
Denna gång slapp jag bli delägare i firman...

\PL
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
chh

Post by chh »

Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
palla

Post by palla »

Det är inte samma del, den jag behövde ser ut som en gaffel och sitter på mitten/under/bakre motorn mot ramen.
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
palla

Post by palla »

En liten uppdatering,Volvo lät mig veta att leverans tiden på delen väntas bli 24 November......Detta fick jag veta 2v efter jag beställt delen.
Är det någon som har en kontakt nånstans därman kan få tag på den snabbare ?? typ i Frankrike..

\PL
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
palla

Post by palla »

Så här ser fästet ut för övrigt, jag hittar sådana på nätet mest i Polen och Ryssland :D
Renaults original art nr är 7700825794

http://www.ladda-upp.com/bilder/21297/b ... a-20-s--98
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Post Reply