Gotland Ring 9 maj 2009
Moderator: Forumpolisen
Jag tar med en torxsats, skiftnyckel, silvertejp, vulktejp, buntband, Leatherman multiverktyg, ficklampa, fotpump, däcktrycksmätare, spärrskaft, första hjälpen och lite annat smått & gott.
Vart ska ni bo?
Hur gör ni med lunch under lördagen?
Vart ska ni bo?
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
tar med mig vaxet om det går för fort för digchh wrote:mange wrote:Nu börjar det närma sig... vaxade bilen i helgen så nu går den ändå snabbare
Nått mer som behövs?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
koburgfuzzion wrote:Jag tar med en torxsats, skiftnyckel, silvertejp, vulktejp, buntband, Leatherman multiverktyg, ficklampa, fotpump, däcktrycksmätare, spärrskaft, första hjälpen och lite annat smått & gott.
Vart ska ni bo?
Handlar något och tar med upp
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Gör det... det kanske kan behövasTony wrote:tar med mig vaxet om det går för fort för digchh wrote:mange wrote:Nu börjar det närma sig... vaxade bilen i helgen så nu går den ändå snabbare
Nått mer som behövs?
tänkte göra som tony köpa nått å ta med mig
Då är det bara en riktig domkraft som behövs. någon som är sugen på att ta med en ?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Peter har sådana saker har han sagt mig.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
usch har inget sug alls inför Gotland Ring nu
Det är små irriterade saker på Méganen.
Nya däck på Cup-fälgarna monterades i tisdags samt 5 mm spacers.
Nu vibrerar ratten som f*n i hastigheter över ~ 90-100 km/h. Ska prova att plocka bort spacerplattorna och se om det blir samma sak då. Om inte annat måste det ha fuskats med balanseringen?
En annan irriterade sak är att det tjuter från bromsarna vid farter lägre än 50 km/h, svänger jag lite och bromsar till försvinner det en stund.
Detta blev efter byte till nya bromsbelägg (PFC97 som förmodligen inte alls är lämpade för gata..) Måste vara så att beläggen ligger på eller något för fälgarna blir snabbt svarta av bromsdamm.
En tredje sak är att efter kamremsbytet har jag fått ett missljud när motorn är varm (arbetstemp) och går på tomgång. Låter som att det rasslar.
Körde då tillbaka till verkstaden som släppte lite på generatorremmen(?) Enligt verkstaden kommer ljudet att försvinna men jag har kört ett antal mil nu och det är kvar..
Fjärde saken är att strålkastarna pekar helt fel, har tidigare fått anmärkning på det och den har varit på verkstad för att justera men nu är det tillbaka igen...
Som grädde på moset är bilen skitig som fan och nån vaxning hinns inte med innan resan till Gotland.
Ska ut i garaget nu..
Nej jag är inte bitter!
Det är små irriterade saker på Méganen.
Nya däck på Cup-fälgarna monterades i tisdags samt 5 mm spacers.
Nu vibrerar ratten som f*n i hastigheter över ~ 90-100 km/h. Ska prova att plocka bort spacerplattorna och se om det blir samma sak då. Om inte annat måste det ha fuskats med balanseringen?
En annan irriterade sak är att det tjuter från bromsarna vid farter lägre än 50 km/h, svänger jag lite och bromsar till försvinner det en stund.
Detta blev efter byte till nya bromsbelägg (PFC97 som förmodligen inte alls är lämpade för gata..) Måste vara så att beläggen ligger på eller något för fälgarna blir snabbt svarta av bromsdamm.
En tredje sak är att efter kamremsbytet har jag fått ett missljud när motorn är varm (arbetstemp) och går på tomgång. Låter som att det rasslar.
Körde då tillbaka till verkstaden som släppte lite på generatorremmen(?) Enligt verkstaden kommer ljudet att försvinna men jag har kört ett antal mil nu och det är kvar..
Fjärde saken är att strålkastarna pekar helt fel, har tidigare fått anmärkning på det och den har varit på verkstad för att justera men nu är det tillbaka igen...
Som grädde på moset är bilen skitig som fan och nån vaxning hinns inte med innan resan till Gotland.
Ska ut i garaget nu..
Nej jag är inte bitter!
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane Coupé 2,0 16v -97
så du har tänkt att åka saktare än 50 på ringen tror inte du lär ha något problem med gnissel på banan rejsigare belägg kan gnissla lite vid kärringkörning
Det är ingen putsarträff, har inte ens tvättat bilen sen jag ställde in den inför vintern. Nu ska gasas istället och vibrationer i bromsarna brukar liksom försvinna när man kört hårt ett tag.
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Nej jag vet Dennis men många andra har ju fin puts (ehm, Mange)Dennis wrote:Det är ingen putsarträff, har inte ens tvättat bilen sen jag ställde in den inför vintern. Nu ska gasas istället och vibrationer i bromsarna brukar liksom försvinna när man kört hårt ett tag.
Nåväl, jag plockade bort spacerna fram och vibrationerna upphörde efter det. Får leva med att det tar i lite i innerskärmen vid fullt rattutslag.
Får även leva med att det gnisslar av bromsarna fram men jag funderar på att skaffa enklare belägg att ha till vardags och byta inför träffar.
Nu känns det bättre
Last edited by fuzzion on 07 May 2009, 20:53, edited 1 time in total.
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Ja Tony, vi vet att du kan vara full av sk*tTony wrote:så du har tänkt att åka saktare än 50 på ringen tror inte du lär ha något problem med gnissel på banan rejsigare belägg kan gnissla lite vid kärringkörning
Det är inga problem med beläggen förutom när folk & hundar vänder sig om i villakvarteren och undrar vad det är för nåt som gnäller.
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane Coupé 2,0 16v -97
fuzzion wrote:Ja Tony, vi vet att du kan vara full av sk*tTony wrote:så du har tänkt att åka saktare än 50 på ringen tror inte du lär ha något problem med gnissel på banan rejsigare belägg kan gnissla lite vid kärringkörning
Det är inga problem med beläggen förutom när folk & hundar vänder sig om i villakvarteren och undrar vad det är för nåt som gnäller.
Hemma efter en riktigt rolig och bra ordnad träff Gotland ring var en riktigt rolig bana och köra på sviestad kommer kännas som att åka på en gokartbana efter detta, bilen höll ihop förutom v bakhjulslager som är riktigt tokslut, så jag hade kört lite till om det inte havererat.
Lördagen började med gemensam frukost på lokala bageriet, sedan blev det avfärd mot banan,med lite depåstopp i slite för proviantering då det inte finns något att handla på banan.
När vi kom till banan hade morgonens regnväder bokstavligen blåst bort, så vi hade soligt och ganska kraftig motvind på långa rakan.
Kvällen slutade med samkväm på hembygdsgården i ljugarn med god mat och trevligt sällskap.
söndagen avslutades med F1 på olearys i visby innan avfärd mot fastlandet.
Tack för en väl genomförd träff..
Lördagen började med gemensam frukost på lokala bageriet, sedan blev det avfärd mot banan,med lite depåstopp i slite för proviantering då det inte finns något att handla på banan.
När vi kom till banan hade morgonens regnväder bokstavligen blåst bort, så vi hade soligt och ganska kraftig motvind på långa rakan.
Kvällen slutade med samkväm på hembygdsgården i ljugarn med god mat och trevligt sällskap.
söndagen avslutades med F1 på olearys i visby innan avfärd mot fastlandet.
Tack för en väl genomförd träff..
Somsagt en riktigt trevlig träff ni som inte var där missade något. GR är en riktigt rolig bana
För min egen del så började det låta lite hjullager (dock inte som Tonys ) men är helt nöjd med åkandet
Har en hel del bilder lägger upp dem på rejsa och länkar härifrån till dit när jag gjort det
För min egen del så började det låta lite hjullager (dock inte som Tonys ) men är helt nöjd med åkandet
Har en hel del bilder lägger upp dem på rejsa och länkar härifrån till dit när jag gjort det
Magnus Janard - Segeltorp #561