Blinkande Färddator Scenic 1.9 dci 2002
Moderator: Forumpolisen
Blinkande Färddator Scenic 1.9 dci 2002
Hej!
pga att första bränslepump gick sönder så drog jag ur batteriet och sedan satte dit start kablar o nötte på bra innan jag förstod att den inte fick bränsle.
Lämnade in bilen de bytte pumpen o batteri. sen nu så fungerar inte Färddator.
Undrar om det är något man kan göra själv för att få den att fungera eller måste jag lämna in den igen?
Tack på förhand!
pga att första bränslepump gick sönder så drog jag ur batteriet och sedan satte dit start kablar o nötte på bra innan jag förstod att den inte fick bränsle.
Lämnade in bilen de bytte pumpen o batteri. sen nu så fungerar inte Färddator.
Undrar om det är något man kan göra själv för att få den att fungera eller måste jag lämna in den igen?
Tack på förhand!
Richard Jakobsson
Renault Scenic 1.9Dci 2002 19900mil
Nu börjar det hända saker. Bara att byta en del efter den andra.
Renault Scenic 1.9Dci 2002 19900mil
Nu börjar det hända saker. Bara att byta en del efter den andra.
håll in knappen på spaken som du reglerar färddatorn med i några sekunder. Då ska det fungera sen =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Då har du nog en liten pinne på instrumentpanelen där man nollar trippmätaren. Testa att hålla inne den.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Har du prövat att vrida på denna pinnen med. På min Renault 19 är det så, vet ju inte om det kan va lika på din bil....men kanske. Pröva att vrida den till höger eller vänster om du inte gjort det.Robin wrote:Då har du nog en liten pinne på instrumentpanelen där man nollar trippmätaren. Testa att hålla inne den.
Peter Uhlin, HAGFORS
Renault Laguna -97 2,0
Renault Laguna -97 2,0