Färd dator VS bränsleförbrukning
Moderator: Forumpolisen
Färd dator VS bränsleförbrukning
Hej !
Jag kan väl säga att jag vet att Laguna 2.0S (Volvo spis) inte är nån snåljåp precis.Men kan det verkligen vara så att den drar ganska exakt 1L/mil i 120kmh tempo ? Enligt färddatorn så verkar det så, och i vanlig 90kmh tempo så ligger den runt 0.9/mil enligt färddatorn.
Eller är det så att kalibreringen på färddatorn har kommit ur "fas"?
\PL
Jag kan väl säga att jag vet att Laguna 2.0S (Volvo spis) inte är nån snåljåp precis.Men kan det verkligen vara så att den drar ganska exakt 1L/mil i 120kmh tempo ? Enligt färddatorn så verkar det så, och i vanlig 90kmh tempo så ligger den runt 0.9/mil enligt färddatorn.
Eller är det så att kalibreringen på färddatorn har kommit ur "fas"?
\PL
Patrik Landell - Västerås
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Bytt alldeles för mycket....
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Japp! 2.0 8v känns både rappare och starkare samt drar betydligt mindre soppa än voblo's 16v.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tänkte uppdatera denna tråd lite, gjorde ett test och fann att bilen drar strax under litern fram och tillbaks från jobb.Och det är nog rimligt då jag inte har motorvärmare och bara drygt 10min till jobbet.Så den blir lagomt varm när det är dags att stänga av.
Ska göra en ny test i sommar då man gör en längre resa.
Ska göra en ny test i sommar då man gör en längre resa.
Patrik Landell - Västerås
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Har du mycket kortkörningar och kallstarter räknar datorn fel. Min senaste tank bestog av mestadels landsvägskörning. Stämde otroligt bra. Har för mig att både datorn och min uträkning sa 0,8l/mil, typ att det skiljde på 3:e decimalen. Normalt brukar väl datorn säga 0,84 och jag räkna ut 0,87. Ganska bra ändå tycker jag (alltså noggranheten, inte förbrukningen som jag tycker är lite väl hög...)
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
min Laguna brukar ha fel förbrukad mängd tex 3-4liter på en full tank, så det gör ju snittförbrukningen fel åxå.. dvs glädjemätare
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen