Renault Clio - 95 Läcker avgaser
Moderator: Forumpolisen
Renault Clio - 95 Läcker avgaser
Hallå där.
Min lilla Clio börjar låta väldigt mycket nu. Vad kan det vara?
Grenrörspackning eller? Har hissat upp bilen och kollat under men avgassystemet ser fint ut. Lyssnar man vid motorn låter det men jag vet inte vartifrån det kommer. Om det är grenrörspackningen eller grenröret, är det svårt att byta själv då?
Tycker att den tappar kraft också. Känns som det tar emot när man gasar.
Hoppas någon vet..
Mvh Ronny
Grenrörspackning eller? Har hissat upp bilen och kollat under men avgassystemet ser fint ut. Lyssnar man vid motorn låter det men jag vet inte vartifrån det kommer. Om det är grenrörspackningen eller grenröret, är det svårt att byta själv då?
Hoppas någon vet..
Mvh Ronny
Ronny Andersson Mora
Re: Renault Clio - 95 Läcker avgaser
Nu kan jag varken se lr höra din bilen och inte någon annan på nätet heller för den delen, om du inte själv kan höra var det låter så föreslår jag att du lämnar bilen till någon som kan..Linko wrote:Hallå där.
Hoppas någon vet..
Mvh Ronny
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen