Laguna som inte startar
Moderator: Forumpolisen
Laguna som inte startar
Hej, det började med att bilen funkade helt perfekt men klimatanläggningen hade lagt av så var det inge mer med det, dagen efter när jag skulle åka iväg var bilen helt död, men all elektronik funkade, fönsterhissar mm, den fick inte ens kontakt, inte nog med det så nu på kvällskvisten när jag testade om radion funkade så verkar det som att man ska trycka in nån kod på displayen, 4-5 nollor.
det är en Renault laguna kombi årsmodell -98 2,0
det är en Renault laguna kombi årsmodell -98 2,0
Hakim Gallas
Renault laguna -98
Renault laguna -98
Har du mätt spänningen i batteriet ?? rengjort kabelskorna, knackat på startmotorn, lagt i en växel och knuffat lite på bilen och försökt starta..antingen får startmotorn ingen ström lr så är den trasig..
men att radion vill ha kod tyder på att den varit strömlös, så jag tippar på nåt fel med batteriet, typ dålig kontakt på kablarna till det..
men att radion vill ha kod tyder på att den varit strömlös, så jag tippar på nåt fel med batteriet, typ dålig kontakt på kablarna till det..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
startmotorn kräver en stor ström som kanske inte kan överföras vid dålig kontakt så batteriet kan vara bra, börja med att lossa kabelskorna och rengör och dra fast dom ordentligt..dellight wrote:men ska belysning och allt fungera då, menar om batteriet är slut
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Om den nu klickar verkar du ha för låg spänning. Ta hjälp av ett annat batteri och testa...
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.