termostat integrerad i termostathuset? laguna dTi -99
Moderator: Forumpolisen
termostat integrerad i termostathuset? laguna dTi -99
Hej!
Då värmemätaren börjat bete sig konstigt hade jag för avsikt att byta termostat på min Laguna. Efter att ha lossat termostathuset från topplocket kan jag dock inte få ut termostaten. Jag kan se den inne i termostathuset, men det är omöjligt att få ut den utan att dela på termostathuset. Det har jag inte lyckats med.
Är det verkligen så att man köper termostathuset komplett med integrerad termostat till denna bil, och att det inte går att byta enbart termostaten?
Tack på förhand
Då värmemätaren börjat bete sig konstigt hade jag för avsikt att byta termostat på min Laguna. Efter att ha lossat termostathuset från topplocket kan jag dock inte få ut termostaten. Jag kan se den inne i termostathuset, men det är omöjligt att få ut den utan att dela på termostathuset. Det har jag inte lyckats med.
Är det verkligen så att man köper termostathuset komplett med integrerad termostat till denna bil, och att det inte går att byta enbart termostaten?
Tack på förhand
Kai Fransson
??? är det inte ett aluminiumhus?? jag vet inte exakt hur den ser ut men termostaten sitter väl i änden på toppen...bänd lite på termostaten så skall den trilla ur..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen