Klimatanläggnings problem (Megane '05)

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Hakan.Wassberg

Klimatanläggnings problem (Megane '05)

Post by Hakan.Wassberg »

I dag när jag åkte till jobbet så blev det aldrig någon riktig värme ifrån klimatanläggningen.
Ökade jag till 27°C och då blev det rejält varmt, men när jag sänkte till 26°C så blev det som vid 18/19°C ungefär!
På väg hem testade jag lite mer och gick ifrån 20°C och ökade 1 grad efter en stund.
Då blev det lite mer värme än på morgonen vid varje förändring av tempen och det verkade fungera hyfsat ända upp till 27°C där det åter igen blev gör varmt.
Dock samma sak som på morgonen när jag sänkte till 26°C så blev det rejält mycket kallare! Blir ungefär som när den är inställd på 18/19 grader
Vad kan detta bero på?
Håkan Wassberg
Varberg

*Äger ingen Renault längre*
Ajson

Re: Klimatanläggnings problem (Megane '05)

Post by Ajson »

Hakan.Wassberg wrote:I dag när jag åkte till jobbet så blev det aldrig någon riktig värme ifrån klimatanläggningen.
Ökade jag till 27°C och då blev det rejält varmt, men när jag sänkte till 26°C så blev det som vid 18/19°C ungefär!
På väg hem testade jag lite mer och gick ifrån 20°C och ökade 1 grad efter en stund.
Då blev det lite mer värme än på morgonen vid varje förändring av tempen och det verkade fungera hyfsat ända upp till 27°C där det åter igen blev gör varmt.
Dock samma sak som på morgonen när jag sänkte till 26°C så blev det rejält mycket kallare! Blir ungefär som när den är inställd på 18/19 grader
Vad kan detta bero på?
Är ingen expert i ämnet men..Min förra bil..Saab 9-5 uppförde sig likadant..då var det ytter temp givaren som gett upp..
Post Reply