ECC problem

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

ECC problem

Post by 174006 »

Ni som har fått bytat kompressor på era lagunor eftersom dem inte kylt över 2300vr/min Har ni bytat till en likadan dvs den variabla eller till den andra icke variabla?!
Eller någon som vet om man kan byta från den variabla till den icke variabla?
Mest för att undvika att samma fel inträffar fler gånger...
Mvh Jimmy
/Jimmie
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Båda är variabla, den ena styrs från Ecc enheten, den andra styr sig själv(på v6an). Det går ev att byta men bilen måste omkonfigureras då.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

Post by 174006 »

Vilket blir billigast och vad är bäst`?
/Jimmie
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Ta en likadan som dy har.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

Post by 174006 »

Ingen av dem som håller bättre än den andra.
Nu kostar den ju 10500kr
Tycker det är konstigt att så många har gått sönder och trots detta har renault inte gått ut med något servicemedelande eller liknande. Det är ju samma fel.
Hur ser det brända delen ut om jag nu skulle få för mig att öppna den jag har och försöka byta ut enbakt den komponenten?
Var sitter den?
/Jimmie
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

sitter brända komponenter i paneldelen som är ett följdfel på att kopplingen i kompressorn drar för mycket ström.

tyvärr kan man inte se någon bränd komponent eftersom där finns strömbegränsnings komponenter, som med tiden ger med sig.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

174006 wrote:Ingen av dem som håller bättre än den andra.
Nu kostar den ju 10500kr
Tycker det är konstigt att så många har gått sönder och trots detta har renault inte gått ut med något servicemedelande eller liknande. Det är ju samma fel.
Hur ser det brända delen ut om jag nu skulle få för mig att öppna den jag har och försöka byta ut enbakt den komponenten?
Var sitter den?
Hr du kollat med ditt försäkringsbolag? DOm tar nog smällen skulle jag tro.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

Post by 174006 »

Tyvärr bilen är en 02à som rullat 12900 så det gör dem inte.
Har Volvia...
/Jimmie
Post Reply