Clio 1.8 16v -1992-Tumic Inrednings montering

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tumic

Post by Tumic »

den är inte bänkad, det blir till våren efter den sista mappningen. direkt efter besikningen nu så stälelr jag undan bilen och börjar med inredningen och ett litet ljud bygge, och rensar bort orginal kabel härvan. sedan är det lite små saker med instrumenteringen som skall fixas med tex olje tempen och det är någon diod som inte lyser bakom hastighets mätaren
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

Har nu kontaktat forza och ALLA delar till gamla clion har utgått ur supersprints sosrtiment, men har aif köpt ljuddämparen jag har hittat nu så jag får bygga eget där jag inte kunde få fram rätt delar, hoppas på ett mysigt ljud nu :D
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

hittade ett klipp på en williams med supersprint låter vasst :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=7EVDPiNZgt4

Hejkos twingo bygge ligger även ute på annons nu som jag funderar lite på att köpa om nuvarande ägare är beredd att prova att besikta den innan eventuellt köp. går den igenom överväger jag starkt att köpa den beroende på skick i motor/låda.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

Var ute och testade gränserna idag, nu vet jag vart dom går och jag överskred dom vilket resulterade i att min läpp till fronten måste plastas och lackas om, vänster fram fälg behöver slipas och byggas på lite och få sig ny lack sedan har jag inte tittat vad mer som vart trasigt men bilen drar snätt åt vänster. Så nu fins det mer att göra i vinter. :( Men den som ger sig in i leken får leken tåla :?
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

framvagns balken har fått sig en snyting så nu ställs bilen undan för i år och runt jul så ska jag försöka komma åt en rikt bänk och fixa till detta samt fixa lackskadorna.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

köpt 2st kicker rs kit system till bilen idag inför vinterns ljudbygge, någon som vet om framvagnsbalken är samma på alla clio mk1 eller är den unik för 16v?
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

Bilen blir nog till salu nu, låter ca 50.000:- som överpris med befintlig motor samt en extra topp med ventiler kamaxlar, div extra delar tex bromsok och mycket små plock. säljes på 14" alu fälgar med vinterdäck.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Tumic wrote:Bilen blir nog till salu nu, låter ca 50.000:- som överpris med befintlig motor samt en extra topp med ventiler kamaxlar, div extra delar tex bromsok och mycket små plock. säljes på 14" alu fälgar med vinterdäck.
JA
skall du ha dom pengarna får du nog ha en bil som inte är krockskadad.
dvs fullt fungerande,skitsnygg i lacken 17" fälgarna på och ett bromspapper som säger 200hk..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tumic

Post by Tumic »

den säljs naturligtvis inte med krokig framvagn, den står i riktbänken nu och lacken kommer åtgärdas, men med tanke på vad betydligt lindrigare trimmade bilar men sämre skick i kaross och lack har sålts för, men förmodligen så byts den bort mot någonting annat. Beror på hur snabbt och smidigt affären går av.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

OK
Jag har inte sett några i 50000 kronors klassen,dom flesta kostar hälften lr mindre.
skulle väl vara en clio willams i bra skick då ,men det har jag inte sett några i sverige..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Tumic

Post by Tumic »

allards låg ute för 50 om jag inte missminner mig, låg en williams ban bil ute på annons "orginal" för 55, sedan var det en kille som köpte lite delar av mig som hade sin ute en röd rejält stylad invändigt för 45 rätt köpare så men nu har jag förmodligen hittat en bytes affär.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Tumic wrote:allards låg ute för 50 om jag inte missminner mig, låg en williams ban bil ute på annons "orginal" för 55, sedan var det en kille som köpte lite delar av mig som hade sin ute en röd rejält stylad invändigt för 45 rätt köpare så men nu har jag förmodligen hittat en bytes affär.
vad skall du byta till ??

Tumic

Post by Tumic »

var nära att det var en bmw e30 327 hartge men la ner de, byter igentligen till vad som helst nu känner mig utbrännd på clion kommer garanterat att ångra mig om jag säljer den men känner att jag vill ha någonting annat nu.
lägger ut en annons och kollar av intresset. jag är ingen som är totalt märkesfrälst åt något håll utan kan tänka mig vilken bil som helst bara den faller mig i smaken. Är lite sugen att bygga en tysk stukad bil nu med breda fälgar och gyla lysen lite dtm stuk.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

tog en helg, drog till holland och tävlade kom hem och nu känns det roligare igen, har köpt en ny framvagnsbalk med bärarmar, har köpt en ny huvudenhet till ljudbygget, fått helt nya dimljus av en polare samt att supersprint ljuddämparen ligger hemma nu med. dock så var det bara 2" :S men blir raka rör från grenrör bak till dämparen kollat på lite olika avgassystem för tävlingsbruk där dom bara har åkt med en dämpare, kommer ha katten vid besiktning sedan ha ett ersättnings rör. Har även fått pris på att lackera fälgarna titan grå. Och slutligen har jag snackat lite med en polare som hade en flock maskin så delar av inredningen kommer förmodligen att flockas vit eller svart iställe för att lackeras.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

OCH lite bilder på nya delarna och några gamla

Nya huvudenheten:

Image

Image

Kicker L7 8" som ska in brevid håller jag en kicker ks 6.5" för att man skall få lite perspektiv på hur liten basen är.

Image

Supersprint ljuddämparen: ingen lätt pjäs direkt :(

Image

Nya dimljusen som det blir 6000k xenon i.

Image
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Post Reply