Bakrutevärme ur funktion
Moderator: Forumpolisen
Bakrutevärme ur funktion
Hej! Som rubriekn, Laguna -02. Öppningsbar bakruta
Kollat:
*Relä
*Kablage fram till att det kommer ner i bagaget (mätt i luckan som finns för att komma åt baklyset)
*Motstånd i slingan
*Säkring
När jag kopplar ifrån slingan har jag spänning i bakluckan intill slinganslutningen men vid minsta belastning förvinner spänningen. Bakspeglarna blir varma.
Tips?
MVH Mattias
Kollat:
*Relä
*Kablage fram till att det kommer ner i bagaget (mätt i luckan som finns för att komma åt baklyset)
*Motstånd i slingan
*Säkring
När jag kopplar ifrån slingan har jag spänning i bakluckan intill slinganslutningen men vid minsta belastning förvinner spänningen. Bakspeglarna blir varma.
Tips?
MVH Mattias
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10
Komplettering:
Har funnit en jordpunkt under vänster framdörrs tröskel, denna hör ej till bakrutevärmen. I kabelstammen som går från bakluckan ner i bagaget är det två svarta kablar som hör till bakrutevärmen. Men vid bakdörrens tröskel går två kabelstammar, och där återfinns inga svarta kablar (!). Byter de färg ovan vänster hjulhus i bagaget? Jordpukt där? Dragna annan väg?
MVH Mattias
Har funnit en jordpunkt under vänster framdörrs tröskel, denna hör ej till bakrutevärmen. I kabelstammen som går från bakluckan ner i bagaget är det två svarta kablar som hör till bakrutevärmen. Men vid bakdörrens tröskel går två kabelstammar, och där återfinns inga svarta kablar (!). Byter de färg ovan vänster hjulhus i bagaget? Jordpukt där? Dragna annan väg?
MVH Mattias
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10
-
Problemet är löst enligt följande: Skarvpunkt just ovan vä hjulhus (måste förstås ta bort filtklädseln). Plastkoppling med bränd kontakt och spänningsfall som följd. Byglade kontakten med en sladd "över" ursprungliga kontakten och bakrutevärmen fungerar nu utmärkt!
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10