Mitt första inlägg här, då jag är nybliven megané-ägare

Köpte en bil som va sådär kan man i efterhand tycka.
Märkte när jag va påväg hem att tempen pendlade rejält, visade sig att allt kylarvatten var grått, geggigt. Olja i vattnet konstaterade vi och började skruva ner hela bilen (nästan iaf) för att byta topplockspackningen.
Samtidigt byttes även kamrem och termostat.
Sen har jag sköljt igenom systemet i en timma, spola spola spola!
Och körde idag igång den, fungerar kanon och går mjukt och fint.
MEN när man har fläkten på max och max värme så blir de varmt, men om du stänger av den så stiger temperaturmätaren rejält.
Va så pass att de började rinna över i vattenbehållaren, Öppnade den där luftskruven som sitter på vattenslangen till kupén och de pös en jävla massa.
När jag inte tyckte att de pös nåmera så körde jag vidare och samma sak hände, lampan för kylartemeraturen (den röda) lyser mer eller mindre konstant (även när temperaturen ligger på hälften av mätaren)
Körde vidare och samma sak fick upprepas tre gånger, om jag kör med full värme i kupén så går det, om inte så blir den för varm.
Varför? Kan det vara luftningen som inte är tillräckligt? Behöver jag lufta många gånger? Kan tycka att de blev lite bättre sista gången, men inte helt säker. Dessutom lyser faktiskt den röda lampan fortfarande, mycket underligt !
Snälla forumfolk på clubrenault, HJÄLP mig med min vackra och behändiga megané! Det är en -98 om de hjälper.