Klocka/display - Clio Sport -00 - Klockan "vandrar"

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
oskar.sjogren

Klocka/display - Clio Sport -00 - Klockan "vandrar"

Post by oskar.sjogren »

Hej!

Härinne verkar det finnas en hel del folk som är duktiga på alla möjliga Renaulter, min förhoppning är att det är någon mer än jag som har haft följande problem:

Klockan på displayen till stereon (i mitten på instrumentpanelen) "vandrar". Timmarna rullar på som om man håller på att ställa om klockan. Har någon sett detta problem innan?

Jag har även ett annat problem, mina blinkers blinkar inte, de bara lyser... Sitter det relä i 2000-modellen eller är allt styrt med styrboxen? Vad är det för relä i såna fall och vart sitter det?

Tacksam för svar
MVH Oskar
Oskar Sjögren
rscliosport

Post by rscliosport »

reläerna sitter på uch`n vid kopplingspedalen å klockan tror jag det bara e att byta den enheten eller ta isär den å kolla lite kan vara nån knapp som e lite konstig... kan kolla vilket relä det e om en stund
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
rscliosport

Post by rscliosport »

blinkers reläet e ett litet relä det sitter 3 st på höjden det som är nederst är blinkers... det kan även vara varningsblinkers knappen som bråkar....
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
oskar.sjogren

Post by oskar.sjogren »

rscliosport wrote:blinkers reläet e ett litet relä det sitter 3 st på höjden det som är nederst är blinkers... det kan även vara varningsblinkers knappen som bråkar....
Tqck så mycket för hjälpen! Reläet skall jag kolla på, men klockan, det vete fan om jag vill skruva isär hela instrumentpanelen... Men tack så mycket!
Oskar Sjögren
Post Reply