Clio dör vid korsningar
Moderator: Forumpolisen
Clio dör vid korsningar
Hejsan!
Jag har sökt igenom forumet, men inte hittat svar på detta. Så hoppas jag inte gör någon upprörd nu.
Problemet jag har är följande: Jag har en clio -02 och den dör vid korsningar om jag har kört en bit. Den funkar oftast felfritt i stan, men om jag har kört 90 eller 110 väg och kommer in i stan så dör den vid första korsning/rondell. Bilen tappar liksom tomgången, och varvräknaren far upp och ner, och lampan för elfel lyser. Och ger jag inte gas så dör den.
Bilen har varit inne på en volvo/renault-verkstad och dom hittade ett fel, nåt insugningsmunstycke tror jag att det hette. Men jag får fortfarande samma fel, detta är väldigt irriterande både för mig själv och andra trafikanter då dom får vänta när min bil dör.
Tacksam om någon vet var det är
Mvh: Pelle
Jag har sökt igenom forumet, men inte hittat svar på detta. Så hoppas jag inte gör någon upprörd nu.
Problemet jag har är följande: Jag har en clio -02 och den dör vid korsningar om jag har kört en bit. Den funkar oftast felfritt i stan, men om jag har kört 90 eller 110 väg och kommer in i stan så dör den vid första korsning/rondell. Bilen tappar liksom tomgången, och varvräknaren far upp och ner, och lampan för elfel lyser. Och ger jag inte gas så dör den.
Bilen har varit inne på en volvo/renault-verkstad och dom hittade ett fel, nåt insugningsmunstycke tror jag att det hette. Men jag får fortfarande samma fel, detta är väldigt irriterande både för mig själv och andra trafikanter då dom får vänta när min bil dör.
Tacksam om någon vet var det är
Mvh: Pelle
Pelle Jakobsson
- ansk@hotmail.com
Re: Clio dör vid korsningar
Jag sökte på ordet tomgångsmotor här i forumet. Det finns en del träffar.på Renault.pelle80 wrote:Hejsan!
Hade samma symtom som du, fast på en Volvo 240 -89, och jag fick tipset att lossa den så kallade tomgångsmotorn. En grunka med elektromekaniskt styrt spjäll. Två slanganslutningar och elanslutning. Jag sprayade i nåt sånt där rostlösande/fuktutdrivande jox, rekade på spjället och sedan gick den fint igen.
Det var ett helsike medan jag hade felet. Bilen var med automatlåda också, så lättade jag på gasen kunde motorn gå ner på tomgång och stanna.
Anders Skelander