Lambdasond Renault R5 GTE
Moderator: Forumpolisen
Lambdasond Renault R5 GTE
Hej!
Har köpt en GTE av 88 års modell, som har gått ojämnt.
Tror mig nu har hittat felet. Lambdasonden satt där den skulle, men kabeln från denna var inte ansluten någonstans.
Nu lyder följdfrågan; vart ska den sitta? Har kollat, och inte hittat någon annan kabel som den ser ut att kunna passa mot. Kan man mäta sig fram till den, eller är det någon speciell färg på den?
Tacksam för svar!
Har köpt en GTE av 88 års modell, som har gått ojämnt.
Tror mig nu har hittat felet. Lambdasonden satt där den skulle, men kabeln från denna var inte ansluten någonstans.
Nu lyder följdfrågan; vart ska den sitta? Har kollat, och inte hittat någon annan kabel som den ser ut att kunna passa mot. Kan man mäta sig fram till den, eller är det någon speciell färg på den?
Tacksam för svar!
vilket grenrör har du? var sitter lambdasonden, kan nämligen skilja på,men jag antar att du har plåt röret med lambdasonden i grenröret..??kommer faktiskt inte ihåg exakt var kabeln kommer ifrån,men är kabeln inte av skall den inte vara så svår att hitta,har för mig att kabeln kommer från den tjocka härvan som går till styrboxen,den sitter vid fötterna på passageraren..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen