Växthuseffekten och utsläpp
Moderator: Forumpolisen
Växthuseffekten och utsläpp
Visades intressant TV-program på dumburken om köttproduktion och klimatpåverkan kl 20 i TV1 i onsdax 12/3. Uppdrag granskning hette det visst. Svenska kossor pruttar ut mera metangas som påverkar miljön än hela inrikestrafiken med flyg.
18% av utsläppen World Wide, står köttproduktionen för.
Nötkött är värst, sen kommer griskött och det bästa att stoppa i sig är kyckling.
Jag gillar kött själv
men gud vad okunnig man är egentligen.
Sojabönor är sprängfulla med proteiner.
80 kg kött per person/år käkar vi i Sverige.
Bilar, buss å flyg skall beskattas för sina utsläpp.
Inte köttproducenter, som åxxå är stora miljöbovar.
EU ger massor i bidrag till jordbruket, flera miljarder.
Tänkvärt - och intressant.
Om en 4 personers familj byter hälften av nötkött mot kyckling, då har det samma effekt som om man byter en vanlig bil mot en miljöbil.
16 000 liter vatten behövs för att producera 1 kg kött!
Kolla in programmet om det går i repris.
18% av utsläppen World Wide, står köttproduktionen för.
Nötkött är värst, sen kommer griskött och det bästa att stoppa i sig är kyckling.
Jag gillar kött själv

80 kg kött per person/år käkar vi i Sverige.
Bilar, buss å flyg skall beskattas för sina utsläpp.
Inte köttproducenter, som åxxå är stora miljöbovar.
EU ger massor i bidrag till jordbruket, flera miljarder.
Tänkvärt - och intressant.
Om en 4 personers familj byter hälften av nötkött mot kyckling, då har det samma effekt som om man byter en vanlig bil mot en miljöbil.
16 000 liter vatten behövs för att producera 1 kg kött!
Kolla in programmet om det går i repris.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Och det var kossor det....
Jag har länge funderat på dessa onödiga sällskapshästar som finns överallt.
Hur miljöpåverkande är dom?
De står och äter och skiter hela dagarna. Maten ska någon månskensbonne ta och odla på någon åker. Där kör han med en gammal "miljöbovstraktor".Plöjja, harva, ringvälta, slå höet, vända det för torkning och sedan ta in det. Det blev många rundor det.
Sedan kräver hästskrället vetrinärbesök, föräldrar som skutsar småtjejjerna till o från stallet dagligen för sködsel samt på heljer så ska de ut och träna på något annat hästställe. Då MÅSTE man ju givetvis ha värsta suvven som drar 2 liter milen för att dra hästsläpet.
Det vore väldigt intressant att veta hur mycket co2 utsläpp som den sporten släpper ut totalt sett och gämföra med motorsport som det alltid hackas på.
Jag har länge funderat på dessa onödiga sällskapshästar som finns överallt.
Hur miljöpåverkande är dom?
De står och äter och skiter hela dagarna. Maten ska någon månskensbonne ta och odla på någon åker. Där kör han med en gammal "miljöbovstraktor".Plöjja, harva, ringvälta, slå höet, vända det för torkning och sedan ta in det. Det blev många rundor det.
Sedan kräver hästskrället vetrinärbesök, föräldrar som skutsar småtjejjerna till o från stallet dagligen för sködsel samt på heljer så ska de ut och träna på något annat hästställe. Då MÅSTE man ju givetvis ha värsta suvven som drar 2 liter milen för att dra hästsläpet.
Det vore väldigt intressant att veta hur mycket co2 utsläpp som den sporten släpper ut totalt sett och gämföra med motorsport som det alltid hackas på.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Vi oroar oss för mycket om co2 utsläpp. Klart att man ska vara rädd om sin miljö. Men miljöfrågor är inte samma sak som klimatfrågor. Men att folk inte ska kunna köra stora bilar, ha hästar eller äta kött. Då har det korsat nån osynlig linje till klimatfacism.
Imho är klimatdebatten ännu ett utmärkt instrument i statens arsenal att plocka oss på pengar. För inte kommer något direkt att ändras när skatterna stiger som det gjort sen tidernas begynnelse.
Imho är klimatdebatten ännu ett utmärkt instrument i statens arsenal att plocka oss på pengar. För inte kommer något direkt att ändras när skatterna stiger som det gjort sen tidernas begynnelse.
Sebastian Strandberg - Kristianstad
Bmw 318is '94
Volvo 142 B20A '71
Min flicka har en r19 RT '94a
Bmw 318is '94
Volvo 142 B20A '71
Min flicka har en r19 RT '94a